Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny träff + Björnström

Tråden skapades och har fått 80 svar. Det senaste inlägget skrevs .

B a l l a F a k t a :

Event: 99mac Bar (eller Pub)
När: Fredag 1 november kl 18.00
Var: Gothia Towers, Heaven 23 (våning 23 vänster torn). Mittemot Liseberg
Vem: 99mac-medlemmar och 99mac-hangaround

Vi ses där - välkommen!

[ 29 Oktober 2002, 11:32: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

Som den populäraste Gurun så kommer jag självklart och hälsar på min fans i Göteborg.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christian Åhs:
Som den populäraste Gurun så kommer jag självklart och hälsar på min fans i Göteborg.

*fniss*

Om jag tar tåget upp - var kan jag sova ruset av mig till den 3:a november?

Edit: datum

[ 17 Oktober 2002, 16:48: Meddelandet ändrat av: Andersson ]

Kommer nog, tror jag.

Allhelgonahelgen...

Det låter spännande. Stor reshelg och många som är borta kanske? Skall trycka in det med versaler i ical så får vi se vad som händer.

Idén är i vilket fall som helst mycket bra.

Fredrik

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-17 16:50

Uppbokad sedan länge det datumet...
Kanske kan slita mig ett ögonblick under eftermiddagen...

Kommer vara iförd:

  • Oregistrerad
  • 2002-10-17 17:20

Lördagen den 2:a november är precis den dagen då ett gäng asballa Halloween-fester kommer att äga rum, och dra en massa folk till sig, inklusive undertecknad.

Ju tidigare på dagen vi kommer igång, desto bättre, så att vi som avviker framåt kvällen hinner träffa lite folk.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-17 22:50

Edit: tog bort ett inlägg med ev. "spoiler"

[ 19 Oktober 2002, 19:52: Meddelandet ändrat av: Jonaz ]

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-17 22:52
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher A. Papastefanou:
[QB]Lördagen den 2:a november är precis den dagen då ett gäng asballa Halloween-fester kommer att äga rum, och dra en massa folk till sig, inklusive undertecknad.
QB]

Vem vet, vi kanske hamnar på samma?
Hedlund/scp?

Jag kommer - ser att jag är ledig då, reserverar nu tiden i min underbara iCal så att jag inte missar tiden.

Olle

S T O P P A P R E S S A R N A !

Jag hade faktiskt nollkoll på Halloween måste jag erkänna.

Därför backar vi tapen och föreslår fredag 1 november.

Det datumet passar förhoppningsvis bättre? Låt höra.

:lol:

Fredag låter utmärkt för min del

Dessa guru-träffar, PUB-kvällar mm. borde läggas in i 99mac´s iCal! Alla som prenumenerar kan på så vis enkelt följa alla förändringar i planeringen.

/M

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Martin -:
Dessa guru-träffar, PUB-kvällar mm. borde läggas in i 99mac´s iCal! Alla som prenumenerar kan på så vis enkelt följa alla förändringar i planeringen.

/M

Bra idé, kommer under helgen! Postar en nyhet om det när allt är klart.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-19 18:56

jag är på.....

Jag lovar härmed att lotta ut ett (1) exemplar av denna åtråvärda tee bland de som dyker upp den 1:e. Finns i L eller XL. 100% bomull och svart logo på grafitfärgad tröja.

"Risk" finns att vår gäst från Stockholm har med sig något mer datarelaterat att spana in. Kanske lite nyheter?!

Slut upp i leden. Vi är många här från Göteborg, vad säger ni?

[ 22 Oktober 2002, 15:32: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

Var får du dessa snygga tröjor ifrån Pilo? Skulle vara kul att ha en, men jag kan tyvärr inte delta i din utlottning, pga. geografiska omständigheter.

/M

Jag samlar privat på tees med Apple/Mac-anknytning. En god vän hittade denna snygga sak i Italien och tipsade (Nej, han är inte Macanvändare själv. Då hade han nog behållt dem

).

Jag köpte bums de 40 som fanns och kommer att behålla de flesta i privat ägo.

Men se upp, jag kanske kör en miniauktion här på annat forum om fler är intresserade

Fast först 99mac i Göteborg!

[ 19 Oktober 2002, 22:43: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

Räkna med mig den 1 november. Problemet blir att ta sig hem, men det löser sig alltid. Ska försöka övertala min sambo att hämta mig.

*Wish me luck*

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kenneth Pilo:
Men se upp, jag kanske kör en miniauktion här på annat forum om fler är intresserade

Jag är helt klart intresserad! Det är inte varje dag man har chansen att bli ägare till en äkta italiensk Apple tee. Jag ska hålla ögonen öppna efter din miniakuktion.

/M

edit: stavfel

[ 20 Oktober 2002, 15:35: Meddelandet ändrat av: - Martin - ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher A. Papastefanou:
Lördagen den 2:a november är precis den dagen då ett gäng asballa Halloween-fester kommer att äga rum, och dra en massa folk till sig, inklusive undertecknad.

Ju tidigare på dagen vi kommer igång, desto bättre, så att vi som avviker framåt kvällen hinner träffa lite folk.

Jag som trodde det var Allahelgona helgen då. (vilket är en helt annan sak än Halloween)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-21 08:09
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher A. Papastefanou:
Lördagen den 2:a november är precis den dagen då ett gäng asballa Halloween-fester kommer att äga rum, och dra en massa folk till sig, inklusive undertecknad.

Ju tidigare på dagen vi kommer igång, desto bättre, så att vi som avviker framåt kvällen hinner träffa lite folk.

Jag som trodde det var Allahelgona helgen då. (vilket är en helt annan sak än Halloween)

Du har helt rätt, det är allhelgona. & då kommer ett gäng asballa haloweenfester att äga rum...

Vi borde givetvis tänka på våra avlidna släktingar istället för att kalasa på en "importerad" högtid, men känner jag mina (numera) döda vänner (RIP) så hade de garanterat velat att jag slog mig lös iklädd fånig kostym & teaterblod...

>>> Jonaz

Men på fredagen kan du väl slita dig en stund?

Ni som känner för att dyka upp kan maila mig på pilo@99mac.com

Lättare att hålla reda på intresset.

[ 21 Oktober 2002, 10:08: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-21 10:07
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kenneth Pilo:
>>> Jonaz

Men på fredagen kan du väl slita dig en stund?

Ni skom känner för att dyka upp kan maila mig på pilo@99mac.com

Lättare att hålla reda på intresset.

Om ingen oförutsedd arbetsgivare lockar med lättförtjänta stålars kommer jag mer än gärna, såklart!

  • Oregistrerad
  • 2002-10-21 22:34

Fredag fr.o.m 6-tiden borde väl passa de flesta, tycker man.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-22 13:05

Jag hänger på

  • Oregistrerad
  • 2002-10-22 15:28

Jag är med...
det är gjutet.

Fler som känner sig manade? Vi är måååååånga medlemmar på 99mac som sitter i Göteborg med omnejd.

Såg jag några händer i luften därborta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-23 20:43

Trist jag jobbar i Gbg just nu men ska till Sth den 1:a. Uhuu...

Bevaka tråden