Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-08-22 21:58

Kanske får jag kidnappa din tråd lite till en fråga jag har:
Jag har tänkt mig att lära mig C/C++, men det är så att när jag försöker öppna Xcode för att göra ett C program så hänger sig Xcode, vilket är ganska jobbigt, då jag inte kan skapa någonting som jag lär mig av guider...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-22 22:06

Kan du hitta vilken tråd det var som kraschade programmet i kraschrapporten som kommer upp efter en krasch? Det brukar ge en bra ledtråd till vad som kan vara fel.

Vi tar inte betalt för att skapa nya diskussioner. Tar man upp ett nytt ämne är det bra att lägga det i en ny diskussion. Då ser förhoppningsvis fler den och med lite tur och god vilja kan någon av de som ser den hjälpa dig. Det gör det också lättare för andra medlemmar med samma problem att hitta diskussionen i framtiden.

Har du haft dessa problem tidigare med Xcode, eller har det varit så här sedan du installerade det?

Ett standardknep är att prova att tillfälligt flytta programmets inställningsfil, i det här fallet com.apple.Xcode.plist som finns i Preferences-mappen i din biblioteksmapp och se om programmet startar.

  • Medlem
  • 2008-08-22 22:57

Det där första har du så rätt i, men ibland tänker man inte riktigt till!

Jag har aldrig arbetat i just Xcode förut, då alla mina andra skapelser är Widgets, så det vet jag inte riktigt!

Jag skall testa det där, och återkommer med svar.

Uppdatering:
Nepp, det fungerade icke, fortfarande ständig badboll och programmet svarar ej...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-23 01:23
Ursprungligen av CKOTG:

Jag har aldrig arbetat i just Xcode förut, då alla mina andra skapelser är Widgets, så det vet jag inte riktigt!

Då kanske det inte är hela världen att installera om det? Jag kör XCode utan badboll, så det skall kunna fungera även för dig!

Om du provar det finns det en avinstallerare som följer med när man installerar utvecklarpaketet. I About Xcode Tools.pdf i Developer-mappen står det hur man gör för att avinstallera allt eller bara vissa delar.

  • Medlem
  • 2008-08-23 10:35

Jag skall försöka att fixa det, tack för hjälpen!

  • Medlem
  • 2008-08-22 22:31

Finns det en kraschrapport? :/
Jag får bara beskedet från högerklick av ikonen att programmet ej svarar...

1
Bevaka tråden