Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stukatör?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-02-27 00:29

Någon som är eller känner någon som är haj på stukaturer? kontakta gärna mig isåfall

[Stukatur: Gips-tjosan som i bästa fall är snygga att se på & sitter i vinkeln mellan vägg & innertak... ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-27 00:52

Det sägs att stukatur numera kommer i färdiga frigolit-bitar som man bara limmar upp och målar... Men du hade kanske tänkt dig nåt mer genuint?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-02-27 07:32

Tja, om man gjort en investering på miljontals med cash vill man ju gärna bibehålla eller uppnå en viss standard...

Tror inte att frigolitstukatur är grejjen... Då sänker jag hellre taket...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-27 08:56

Det finns folk som gör stukaturer fortfarande, men det är dyrt! Stukaturerna gjuts i gips i speciella formar och fästs med någon sorts murbruk, men jag känner inte till detaljerna. Jag hjälpte till med att renovera en lägenhet på Kungsholmen i Stockholm för några år sedan och då ersatte vi en stor bit stukatur som trillat ner, men jag minns inte vad firman hette som vi kontaktade. Men det blev som nytt igen. Killen gjorde en avgjutning av den gamla stucken.

Skulle det inte funka med en pampig trälist?
Eller vill du ha lite bullar eller vågor i listen?

1
Bevaka tråden