Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Februariträff

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-02-14 15:45

Dags att börja fundera...

Om vår tidigare målsättning "varannangång" fortfarande är aktuell så är det dags för mer "mac-relaterad inriktning" på kommande träff... Nån med idéer? Christopher P, har du fått din PB12"??

Sen ölen efter kanske kan tas i anslutning till vad vi kommer fram till?

"Spåna" loss!

  • Oregistrerad
  • 2003-02-14 16:07

Vi kan väl klä ut oss till olika revisioner av iMac:en, för att skoja till det lite!!!

/fredag e.m.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-02-14 16:15

Schuckert, ni har inga roliga grejjer ni vill visa oss?
Köpstarka, prylkåta märkes-tokar som vi är hela bunten?

jag vill faktiskt se den nya powerbooken, så kom igen Chrillo P, ge oss en en demo på din nya PB och ge oss något att dregla över...

och så sant som det är sagt, det behövs nog en kväll att dricka en pils och gotta sig lite...

så det måste ju till skott snarast !!!

Jag är på skidsemester från 19/2 och kommar tilbaka 2/3 - annars kännar jag mig sugen på PB"12 och öl konceptet!

  • Oregistrerad
  • 2003-02-17 20:33
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jonaz:
Schuckert, ni har inga roliga grejjer ni vill visa oss?
Köpstarka, prylkåta märkes-tokar som vi är hela bunten?

Klart vi skall ha en träff för pryltokiga göteborgare!

Vad sägs om en kvällssudd med Apples nya och gamla prylar, Sonypryttlar, 844X, videokameror en masse, öl och tilltugg? Vad tror ni om att få ihop någonting när Apple har lyckats leverera allt som är på tapeten? I början av mars?

Kom med förslag! Gamlestadstorget är inte så långt bort. Gratis parkering och spårvagn några minuters gångväg därifrån.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-02-17 21:58

Way to go!!

Japp, nu kör vi tills ännu en spårvagn drar ur spår...

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Schuckert:
...kvällssudd med Apples nya och gamla prylar, Sonypryttlar, 844X, videokameror en masse...

Det låter lysande, framför allt det sistnämnda.

Schuckert kommer med en lysande idé här!

Men endast registrerade medlemmar på 99mac får komma. Och ni bör anmäla ert intresse här!

Datum återkommer Schuckert med när han vet att saker finns in da house.

Och blir det öl kan det säkert bli 15:- mot en dylik som gäller. Jämna stålar.

[ 18. februari 2003, 10:48: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

Jepp. Jag är med. Om det är veckan 10 kan det vara litet svårt, söver på landet och ej kan dricka mycket om jag kör bil dit... Men jag löser detta....
Så JAG

//Nancy

  • Oregistrerad
  • 2003-02-18 10:55

Med Apples "rutiner för säkra leveransbesked", kan vi nog inte räkna med träff förrän i mitten av mars. Låt inte detta inte hindra er från att träffas i februari i alla fall.
Hur som helst blir aktiviteten hos oss av i mars.

Mer detaljer kommer från Pilo eller mig på denna plats.

  • Oregistrerad
  • 2003-02-18 11:02
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: 12moons:
jag vill faktiskt se den nya powerbooken, så kom igen Chrillo P, ge oss en en demo på din nya PB och ge oss något att dregla över...

och så sant som det är sagt, det behövs nog en kväll att dricka en pils och gotta sig lite...

så det måste ju till skott snarast !!!

Min PB skall komma i slutet av februari är det sagt, och då tar jag självklart med den.

Word of caution though; jag kan bli extremt aggressiv gentemot folk som ställer öl bredvid min dator

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2003-02-18 14:03

Jag är klart intresserad, ska försöka komma denna gång.
Får väl hota min chef om att gå över till PC om hon säger något.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-02-25 11:37

Intresset verkar lamt...
Skall vi invänta Schuckerts klämkalas i mars, eller skall vi ses i nästa vecka för öl/drink & mingel?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jonaz:
Intresset verkar lamt...
Skall vi invänta Schuckerts klämkalas i mars, eller skall vi ses i nästa vecka för öl/drink & mingel?

Nejmen.. klart att vi ska mingla! Onsdag nästa vecka är en väldigt bra dag. Eller?

  • Oregistrerad
  • 2003-02-25 12:29

Lycka!!!

Äntligen har min Powerbook 12" kommit! Hämtade henne just från ÅF (Trifolium i Gbg).

Skall ta hem efter jobbet och ladda batteriet under natten innan hon används.

Självklart kommer hon med på nästa träff

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-02-25 13:19
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Christopher Papastefanou:
Lycka!!!

Äntligen har min Powerbook 12" kommit! Hämtade henne just från ÅF (Trifolium i Gbg).
Självklart kommer hon med på nästa träff

Grattis!
Well, vad tror ni om Anna K´s förslag om onsdag?
Önskemål om plats?

  • Oregistrerad
  • 2003-02-25 13:51

Onsdag 5 mars vill säga? Fine by me!

/c

  • Oregistrerad
  • 2003-02-25 18:45

Hallå alla juttebårgare!

Som ni säkert har läst händer det grejer på MacForum den 11:e. Eftersom det passade oss jäkligt bra för 99mac-klämträff i den veckan känns det som om det blir kaka på kaka. Vi flyttar SOS-träffen några veckor framåt. Närmare våren, vill säga.
Apple tar säkerligen med sig prylar ner till Macforum, så missa inte chansen att kolla in dem där. Vi kommer som sagt att visa lite andra grejer förutom Apples egna. Naturligtvis blir det öl och tilltugg.

/Johan

Är det onsdag den 5 mars eller den 11 mars ni pratar om träff ?
//Nancy

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-02-26 10:18

Ok...

onsdagen den 5:e mars på rest. Klara/ Victoriagatan
kl:19.00 & framåt...

Vi samlas, dricker nått gott & fantiserar om träffen den 11:e med Apple, låter det som en plan?

edit: boldstylie på viktigheter

[ 26. februari 2003, 10:26: Meddelandet ändrat av: Jonaz ]

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-02-26 10:19

inlägg #1000

Nu är jag beroende...

kan ju inte annat än säga:

GÖTT MOS !!!

  • Medlem
  • 2003-02-26 13:51
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jonaz:
Ok...

onsdagen den 5:e mars på rest. Klara/ Victoriagatan
kl:19.00 & framåt...

Vi samlas, dricker nått gott & fantiserar om träffen den 11:e med Apple, låter det som en plan?

En suberb idé! Typiskt att Adobe ska ha propagandamöte på Scandic Crown Hotel samma kväll, men man får väl helt enkelt avvika under kvällens lopp.

edit: boldstylie på viktigheter

  • Medlem
  • 2003-02-26 14:28

Det skulle enbart stått följande:

En suberb idé! Typiskt att Adobe ska ha propagandamöte på Scandic Crown Hotel samma kväll, men man får väl helt enkelt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-02-26 15:11
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Gg:
Det skulle enbart stått följande:

En suberb idé! Typiskt att Adobe ska ha propagandamöte på Scandic Crown Hotel samma kväll, men man får väl helt enkelt

Ja så är det ju... du kan trösta dig med att det var länge sedan som ett Adobe seminarie gav något matnyttigt...

(min personliga åsikt, sorry Adobe... Gillar era program ändå...)

Det kan nog fonka att dricka lite öl för min del.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-02-27 00:48
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: newcastle:
Det kan nog fonka att dricka lite öl för min del.

Supernice, vi kanske kan få en repris av sist fast med bägge ögonen samtidigt? Det vore något att berätta för barnbarnen...

1
Bevaka tråden