Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka skulle sova i Stockholm ?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Angående att vi var några som tänkte åka upp tll Stockholm den 7:e januari och att sova i den lägenhet som jag fixat fram ( Ja dvs., för att se den streamade sändningen av MacWorld ). Lägenheten vid Hötorget finns inte längre kvar men däremot så långtidshyr jobbet en annan lägenhet fast då på Lidingö. ( Vesslevägen 14 - som jag inte hittar till ännu ). Finns 2 sängar i vardagsrummet och en dubbelbädd i ett annat rum. Vill hellst att ytterligare 2 eller 3 personer åker med och delar bensinkostnaden... minns nu inte vem det var som hade bilen. Hör av er - om bara jag är intreserad så avstår jag helt och hållet från att resa dit.

FSK preliminärbokar jag bostaden... den kostar mig 300 för 1 natt oberoende av hur många som sover i den och självfallet (?) hoppas jag minimera min del av bensinkostnaden på det sättet ???

Olle

[ 13 December 2002, 14:17: Meddelandet ändrat av: [email protected] ]

Upp och ner och inget mer. kankse kan vara ett alternativ för den som håller i plånboken här.

Tips: 580 kronor t o r skulle funka. Planet lyfter från Bromma 21.30.

[ 13 December 2002, 17:33: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-12-13 18:12
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: [email protected]:
minns nu inte vem det var som hade bilen. Hör av er - om bara jag är intreserad så avstår jag helt och hållet från att resa dit.

Olle

Det är jag som har bilen, jag måste kolla hur det ser på jobb sidan så inget är dubbelbokat. Om jag inte har något bokat så är jag sugen att åka upp om vi får med 1-2 pers till, jag har en renault megane (5d)

/Johan

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kenneth Pilo:
Upp och ner och inget mer. .... 580 kronor t o r skulle funka. Planet lyfter från Bromma 21.30.

Mnja... nejtack... upp 6.10 och gå där och dra i Stockholm för att sedan inte hinna se sändningen tills den är slut är knappast lockande... sedan kommer flygbussen till med ca: 150 kronor - undrar vaddet kan kosta att chartra ett eget mindre plan om man blev kanske 8 personer, man betalar ju bara medans planer är i luften.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-12-14 10:28

Min plan har varit att åka med, men jag har fått ändring i mitt schema... Börjar på nytt ställe samma dag, känns crazy att be om ledigt

/J.

Tja, du Olle. Det kanske inte ens blir av?! Läs mer om funderingar i denna tråd.

[ 14 December 2002, 19:56: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

Mnja du Kenneth, det har bara gått 9 dagar sedan Martin visade en viss oro iför att åter förlora flera tusen och jag väntar med spänning på en signal som tydligt visar att allt kommer att fungera.

Om vi för skoj skull spekulerar i att inget blir av i Stockholm och att vi i Göteborg kommer åt Sirius kordinaterna samt att jag lyckas övertala personal som slutat för dagen att stanna kvar och vrida parabolen rätt, ja då finns möjligheten - MEN som jag nog tidigare (?) har sagt så är detta en chansning som troligen spricker - chansa, javisst så länge alla är införstådda i att sannolikheten för ett misslyckande är tämligen stort. Rabatter eller kontakter på Terracom har jag inte men kan inte se att det skulle behövas om signalerna inte ligger kodade. Risken att kordinaterna inte släpps förens minuterna innan sändningen kvarstår nog.

Jag hoppas fortfarande på att Martin hittar en lösning där han inte förlorar pengar

Olle

Mnja du på dig själv - oss kepsar emellan

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kenneth Pilo:
Mnja du på dig själv - oss kepsar emellan

??? Förstod inte, ska jag hoppas på mig själv eller har jag missat något ???

Asch, lite skoj bara. Du mnja-ar en del

Förlåt, jag visste inte att du hade humor

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-12-20 16:04

Jag får tyvärr dra mig ur då det har visat sig att jag var uppbokad på annat håll

/Johan

OK, därmed avbokar jag lägenheten och stannar hemma istället... men ett annat år så kanske det blir av...

1
Bevaka tråden