Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stendöd Lacie brick usb disk!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-08-21 10:50

hej alla,
Jag har en Laciebrick disk som krånglat en del på sistone och nu verkar dragit sista andetaget. Den mountas inte och skivverktygen hittar inte disken. Men, kanske ändå, om jag kopplar in den i en PC, får jag i allafall ett felmeddelande; The disc have malfunction, typ.

Den lyser fortfarande men död. Finns det någon räddning tror ni?

G

Ditt hopp står till att det är lådan som gått sönder och inte hårddisken. Du kontrollerar detta genom att öppna lådan och stoppa in disken i en stationär dator eller köpa en "tomlåda" för ett par hundralappar och prova om hårddisken fortfarande funkar.

Hur kan det vara lådan? Förlåt min nyfikenhet men jag trodde lådan bara var en låda och inte hade någon egentlig mening mer än skydda hårddisken och vara snygg?

Jag var kanske vårdslös med språket. Lådan har också lite elektronik som omvandlar USB till ATA, lite enkelt. Den elektroniken kan ha gått sönder.

Senast redigerat 2008-08-21 13:04

Ah, se där! Alltid lär man sig nytt..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-21 13:15

Den heter väl inte "brick" för intet?

Jag skulle nog satsa på att köpa en ny nätdel! Har haft exakt samma bekymmer med min LaCieBig disk... o en polare med likadan disk råkade ut för samma probs som också löste sig med ny nätdel. Testa

1
Bevaka tråden