Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa DVD-media i Götet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-02-03 21:11

Var köper man vilken sorts DVD-media för att bränna i Superdriven? Brände just min första DVD med den medföljande plattan, som är "Approved for Apple drives" typ.

Vilka andra kan man köpa som funkar, och var finns de hyfsat billigt?

/c

  • Oregistrerad
  • 2003-02-03 22:03
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Christopher Papastefanou:
Var köper man vilken sorts DVD-media för att bränna i Superdriven? Brände just min första DVD med den medföljande plattan, som är "Approved for Apple drives" typ.

Vilka andra kan man köpa som funkar, och var finns de hyfsat billigt?

/c

Microstore i Brämaregården säljer ju billiga skivor som åtminstone fungerar på din egen maskin, i DVD:n, Xbox och PS/2. Vi talar alltså om "BULK-DVD". Skivor som talar för framtida låga priser och ger oss Mac-tekniker rejält många timmar att fakturera för support.
Annars kostar ju Apples originalskivor bara 135:- +moms i 5-pack. Dessa fungerar garanterat i andra datorer.

Jag var inne på Microstore i lördags och slog till på ett 25-pack Bulk för 375 spänn. Bra kvalitet verkar det som (jag har avverkat en 10-pack tidigare utan problem). Bränner på en A-05:a

/Jernberg

Handlade där också - DVD-RW BULK, fungerar perfekt för backup av tex ditt iPhoto bibliotek. Kör på en original Superdrive A03.

250 spänn för 10...

också köpt hos dom och det är bra kvalite för en bra peng...

har kört närmare 100-talet såna DVD R skivor och det funkar bra...

1
Bevaka tråden