Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kom och ta en ÖL - 99mac GBG -"kickoff"?

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2002-10-03 15:28

Förslag:
Eftersom det är lite stiltje här i Göteborgsforumet så har jag ett förslag. Vad sägs om en pubrunda här i Linné. Det finns en massa trevliga ställen att ta en öl, och prata lite Mac mm. Även om dom kanske inte har en BW G3 Beer Server. Det hade varit kul med en liten 99mac Göteborgs -"kickoff" så att säga.

Nå... Vad säger ni?

Jag gillar öl!

Återstår bara när då...

/Peter

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-03 17:10

Jag tycker oxå om öl !!

När, var och hur ?

  • Oregistrerad
  • 2002-10-03 18:28

Vad bra, då vart vi tre så länge. Visst finns det fler Göteborgs-macare därute som vill träffas umgås lite. Öl är gött... Jag korkar upp en nu med samma.

Vad tycker dom tre Macetörerna?
Christopher A. Papastefanou
Jonaz
Olle Jonsson

Visst skall ni med på en bira?

Det hade varit klockrent med en ölkväll i månaden till att börja med! Då har vi rullande schema:

Månad:
v1 - Onsdag - Stockholm
v2 - Onsdag - Göteborg
v3 - Onsdag - Umeå
v4 - Onsdag - Malmö

osv osv

Vad tror ni?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ••• ? •••:
Visst skall ni med på en bira?

Självfallet, frågan är bara när... jobbar ibland lite knäppa tider. Var senast på en bra pub snett emot Domkyrkan... hette nog "Bishops Arms". Hög ljudnivå men man slipper en massa musik. Min semester tar slut nu på söndag och jag tror att jag slutar 19:00 den efterföjande veckan. På lördag ska jag på annat men söndagen är ledig.. gillar annars typ tordagar.

Olle
HEM: [email protected]

+++

Gott med öl på bästa ölpuben i Sverige!

http://www.the-rover.nu

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-03 19:46

Öl är alltid gott, oavsett tid på dygnet

Lite upptagen inför tentor just nu men om det blir en återkommande aktivitet så är jag gärna med!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-03 20:36

Rover är ett fint alternativ, massvis med fatöl...
En annan personlig favvo är Wojarski på skanstorget... Nära hem & polsk pils billigt...
Mitt i veckan passar oftast bäst för mig!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-03 22:46

Ett MacStammtisch på någon trevlig krog i Stockholm vore trevligt. (Varför har vi ingen tradition med Stammtisch här i Sverige förresten?)

Citat:

quote: En annan personlig favvo är Wojarski på skanstorget... Nära hem & polsk pils billigt...

Också väldigt nära hem. Har bara varit där en gång. Nästa onsdag (9/10) kanske?

v.5 Bredarydspuben - sveriges STÖRSTA utbud av ölsorter (100m från min dörr).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-04 11:09
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
v.5 Bredarydspuben - sveriges STÖRSTA utbud av ölsorter (100m från min dörr).

Jaha? Skall vi "99mac/GBG all stars" på turné till Småland? Skickar vi raidern till dig då?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-04 11:12

Ni som känner er ölsugna:

Skall vi sköta detta över ICQ?

Jonaz/ 7357229

  • Oregistrerad
  • 2002-10-04 12:33

Det låter bra det här, fler öltörstande macmänniskor är välkommna. Skriv en rad här.

Angående tid och plats så tycker jag mitt i veckan låter fint. Rover är en av sveriges mest välsoretrade ölpubbar, dessutom så ligger den bra för dom som reser kommunalt. (Vid Järntorget) Så det kanske vore nått?

ICQ använder jag inte så mycket, men visst 158300628.

Tomas

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2002-10-04 12:59
Citat:

quote:v.5 Bredarydspuben - sveriges STÖRSTA utbud av ölsorter (100m från min dörr).

Ja, det lät inte dumt.
V.6 Jönköping,
vi är ju några stycken från Sveriges mecka .

Behöver dränka mina sorger pga min powerbook.....

[ 04 Oktober 2002, 13:01: Meddelandet ändrat av: pepsi ]

Hmmmmmm....

Jag trodde att denna avdelning var för och om Göteborg...

Citat:

quote: Ett MacStammtisch på någon trevlig krog i Stockholm vore trevligt.

Citat:

quote: v.5 Bredarydspuben - sveriges STÖRSTA utbud av ölsorter

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: newcastle:
Nästa onsdag (9/10) kanske?

Efter ca: 19:30 kan passa mig... tror jag

- Olle

- Någon på 99mac jobbar på att hitta varför jag nu syns som "Midnightposer" som är mitt inloggnings-ID... det var inte jag som ändrade... men bilden till vänster är "jag"

Jag har diskuterat detta med några Guru:s och ett par återförsäljare. Det här är mina åsikter:

- Vi bör välja ut lämpliga platser på respektive ort, som ligger hyggligt centralt och lättillgängligt.

- Lokalerna ska ha någon slags "festlokal" eller liknande där 99mac kan göra presentationer och låta lokala återförsäljare komma och visa upp sortiment osv. Då kan vi ge medlemmar & switchers möjlighet att kolla på en ny Powerbook G4 under trevliga förhållanden...

- Vi bör utse en eller ett par MacPub ansvariga på respektive ort.

- Vi bör ta bilder ifrån respektive arrangemang och lägga ut i bildarkivet.

- När datumen och lokalerna är fastlagda går jag ut med detta i vårt nyhetsmail och i vår 99mac kalender.

99mac MacPub kan bli riktigt, riktigt bra och populärt om vi gör det på rätt sätt. Dessutom tror jag faktiskt att vi kan få en massa roliga aktiviteter som sponsras av utställare vilket gör det ännu bättre.

Jag skapar en nyhet om detta så att vi kan blanda in alla medlemmar i diskussionen!

Tycker nog att det räcker att spontant bestämma en kväll och dricka en öl.

Är ni från GBG fortfarande sugna på onsdag?

  • Oregistrerad
  • 2002-10-06 13:00

Jag tycker det är ett mycket bra förslag Martin. (Eftersom ursprungsidén var min, he he

). Men det tar nog ett tag att arrangera ett sådant evenemang. Kanske skulle vi mjukstarta med en liten spontan pubafton här i Göteborg?

Alltså, vilka är med och betatestar 99MacPub?

Onsdag låter bra, lokalen är inte så viktig. Rover?

Ok - kör en "betatest" nu på onsdag! Men ta ett par bilder så vi andra får se!

Jag och Jon kommer nog ner nästa gång vi kör MacPub i Göteborg med lite roliga prylar. Har fått en massa kuliga idéer!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-07 00:27

Onsdag... shure... i´ll bring my camera...
Rover?? Tid?

  • Oregistrerad
  • 2002-10-07 00:56

Vi får väl spika nått då. Låt oss säga: Onsdag den 9, The Rover, klockan 19.30.

Säg till om ni inte kan, eller om ni önskar en ny tid och plats. Det vore kul om vi blev så många som möjligt. Om vi blir väldigt få så kanske man kan ta det nästa vecka?

Om någon inte vet, så ligger The Rover på andra Andra Långgatan 12 nära Järntorget.

Tomas

[ 07 Oktober 2002, 00:57: Meddelandet ändrat av: ••• ? ••• ]

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-07 01:03
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ••• ? •••:
Vi får väl spika nått då. Låt oss säga: Onsdag den 9, The Rover, klockan 19.30.

Säg till om ni inte kan, eller om ni önskar en ny tid och plats. Det vore kul om vi blev så många som möjligt. Om vi blir väldigt få så kanske man kan ta det nästa vecka?

Om någon inte vet, så ligger The Rover på andra Andra Långgatan 12 nära Järntorget.

Tomas

Spikat! Velar vi fram & tillbaka mer nu blir det aldrig av...

Martin! Kan du lägga det som nyhet i framkant någonstans? //J.

Jag skriver en nyhet om detta nu - ska bli kul!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-07 10:23
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ••• ? •••:
Vi får väl spika nått då. Låt oss säga: Onsdag den 9, The Rover, klockan 19.30.

Jag är på.

/Johan

  • Oregistrerad
  • 2002-10-07 17:52

Kolla in nyhetstråden 99mac ölkväll i Göteborg.
Här

Det är nu på onsdag 9:e Oktober klockan 19.30

Jag kom just hem från Grekland så jag kanske har lite att ta igende närmaste dagarna (Tisdag & Onsdag) men jag ska minsann försöka komma jag med...

Onsdag kl.19.30 på rrrrrrrroverrrrrrr......

Åker till puben nu - hoppas flera kommer till kickof´et för 99mac i Göteborg och att man känner igen NÅGON - Olle

Bevaka tråden