Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radio till Mac - Liknande Screamer Radio till Windows

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härryda
  • 2008-08-21 13:37

Hej!

Tidigare när jag inte var lika klok som nu använde jag Windows, dock lär jag mig av mina misstag

Screamer Radio var ett program som jag gillade skarpt. Nu undrar jag ifall det finns något liknande till Mac. Att man kan lyssna på radiostationer runt om i världen, klarar mig iofs ifall det bara är svenska kanaler också.

Tacksam för svar.

Säger ett ord: Radioshift.

Rogue Amoeba - Radioshift: Radio on your schedule, only for Mac OS X

Skillnader:
MYCKET snyggare, såklart
...men också dyrare, då det inte är freeware. Men man får vad man betalar för, eller något sådant.

PS: Hoppas det var den typen av program du menade, annars får jag skämmas för min kaxighet....

  • Medlem
  • Härryda
  • 2008-08-21 18:08
Ursprungligen av Leftrustle:

Säger ett ord: Radioshift.

Rogue Amoeba - Radioshift: Radio on your schedule, only for Mac OS X

Skillnader:
MYCKET snyggare, såklart
...men också dyrare, då det inte är freeware. Men man får vad man betalar för, eller något sådant.

PS: Hoppas det var den typen av program du menade, annars får jag skämmas för min kaxighet....

Gillar programmet. Tar lite tid innan man kommer in i det dock. Sedan är det bara att höja volymen

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-09-06 16:56

Grejen med Screamer är att man kan spela in allt den spelar. Med rätt bufferinställningar kan man spela in en låt där redan halva har spelats, men man får med hela ändå. Allt taggas med titel och varje låt blir en egen fil.

Jag planerar att bli en klokare människa (lite iallafall!) och överge min Dell för en iMac. Men det är just Screamer, eller ett lika fiffigt program, jag kommer att sakna. Finns det ett liknande som funkar under OSX?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-21 16:43

ser ut som om det är en klient som bara har med sig en egen lista av shoutcast servrar, det finns redan i iTunes exempelvis (fliken "radio").

Om du nu saknar någon speciel är det bara att surfa till SHOUTcast | Free internet radio! och lägga till den som du saknar i iTunes, även om alla mp3 spelare till OS X (och alla andra OS) kan spela upp shoutcast streams..

Tja, Radioshift spelar in, men om det är lika kraftfullt vet jag inte.

"Record radio content automatically, with no hassle
◊ Multiple simultaneous recordings
◊ Background recording
◊ Wake from sleep to record
"

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-09-07 17:56

Ok, tack. Är det inte ett freeware borde det, om möjligt, vara bättre än Screamer. Ska kolla om någon av mina Mac-vänner har det.

Laddat ner Radioshift.

Lyssnar på Bandit Stcokholm... fixar inspelning, skickar till iTunes, kontverterar till MP3, lägger på iPod Shufflen.

På så sätt har jag tre timmar radio att lyssna på varje dag med rockblandning...

Gött mos!

Men jag skulle vilja ha Bandit 104,8 Götlaborg ju !!!! var finns den feeden ?

1
Bevaka tråden