Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Från imovie 4 till 7.11 någonting katastrof

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har gjort filmer åt allt och alla med imovie4. Kanon program. införskaffade ilife 8 och uppgraderade. Skulle tydligen struntat i detta. Alla mina filer och projetk från imovie 4 går inte att att öppna längre. Alltså Apple vad fasen är detta. Har någon nått tips. Verkar dessutom att flertalet roliga funktioner tagits bort. Börjar likna iphonefiaskot. Köpte en sådan men batteriet håller inte ens en dag med wifi påslaget.???

Senaste iMovie är ett "nytänk" som inte uppskattades av alla. Därför finns den sista versionen av "iMovie HD" att ladda ner gratis. Kör den istället för iMovie 08, och ett tips är att läsa på lite om förändringarna innan du uppgraderar program fler än ett versions-steg.
Apple - Support - Downloads - iMovie HD 6

Tack Martin. Brukar i allmänhet vänta med uppgraderingar tills alla problem blivit kända. Denna faller under kategorin hjärnblödning. Men man får ta lärdom.
Tack igen. Skall pröva detta. Eller kan man plocka bort nya imovie och lägga tillbaka 4:an??

Det borde gå att lägga tillbaka iMovie 4. Men jag vet inte hur installations-skivan kommer reagera när den känner att det finns ett nyare iLife installerat. Se bara till att välja anpassad installation och klicka i att bara iMovie ska installeras så att inget annat iLife-program får en oavsiktlig nedgradering.

Men testa iMovie HD först, den är väldigt lik iMovie 4 men med en rad förbättringar. Om inte du gillar iMovie HD kan du ju bara slänga den i papperskorgen och försöka installera ditt gamla iMovie 4.

En viktig sak bara. Jag vet inte hur iMovie HD gör med iMovie 4-projekt. Risken finns att den "uppdaterar"-projektet så att du inte kan öppna det igen med iMovie 4. Så om du ska prova iMovie 6, se till att göra det på en kopia av ett projekt ifall du beslutar dig för att gå tillbaka till iMovie 4.

Allt det du säger stämmer. Dock måste jag nog ta bort nya imovie.Den gillade inte att det låg en nyare version på skivan. Skall testa imovieHD precis. Har duplicerat ett projekt för test.Återkommer

1
Bevaka tråden