Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera iLife från Leopardskiva

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått ny hårddisk i min MacBook Pro 17 men det visade sig att den kom utan iLife. Supporten påstår att jag kan använda den Leopard-skiva som medföljde och ominstallera med den så jag får med alla program öven iLife. Han påstod att jag inte behöver avinstallera den version jag har i datorn utan sätter i skivan och klickar på "installera programvaran" så kommer iLife in.
Ville bara kolla så det är rätt metod eftersom jag inte är teknisk kunnig och kan reparera om det blir fel.
Tacksam för svar !

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-08-20 14:08

Hmmm, gissar att du menade att skapa en ny tråd för din fråga?

Ursprungligen av KaRo:

Jag har fått ny hårddisk i min MacBook Pro 17 men det visade sig att den kom utan iLife. Supporten påstår att jag kan använda den Leopard-skiva som medföljde och ominstallera med den så jag får med alla program öven iLife. Han påstod att jag inte behöver avinstallera den version jag har i datorn utan sätter i skivan och klickar på "installera programvaran" så kommer iLife in.
Ville bara kolla så det är rätt metod eftersom jag inte är teknisk kunnig och kan reparera om det blir fel.
Tacksam för svar !

Ja det ska du göra, stoppa i "Mac OS X Install Disc 1" öppna "Install Bundled Software Only" och kör igenom installationsguiden.

/Adam

Edit: Ska nog ligga i en tråd ja

Bröt ut ovanstående 3 inlägg till en ny tråd.

/Mod

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-08-20 18:13

Då stoppar du in Tiger-skivan och installerar ilife på precis samma sätt.

Du kan använda din 10.4 skiva, inga problem det är samma iLife version.

/Adam

iLife-programmen brukade finnas på Mac OS X-skivorna. Det försvann någon gång i och med 10.3.

1
Bevaka tråden