Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone Developer Program - Händer inte ett jota

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har försökt regga mig för iPhone Developer Program men möts av en statusruta där det står följande:

Thank you for submitting your information.

While we process your information, please visit the iPhone Dev Center to download the iPhone SDK and access a wealth of technical resources.

Next Steps

You will receive notification of your enrollment status. Enrollment ID: XXXXXXXX

Det var över två veckor sedan jag försökte och jag har periodvis vart inne och kontrollerat men samma meddelande varje gång. Efter en och en halv vecka så mailade jag Apple, men har inte fått något svar.

Nu undrar jag om detta meddelande är något alla får eller hur lång tid tar det att bli reggad?

/Admin: Tog bort ditt enrollment ID från inlägget

Har du betalat dina 99$ också? Annars händer det inte så mycket mer än så här.

Jag kommer inte längre vidare till Apple Store som jag gjorde tidigare, så jag vet inte. Men när jag går in i Apple Store och kollar senaste beställningar så finns där ingen. Så med stor sanolikhet har jag inte betalt.

Hur tusan betaler jag då?

Ok, till slut ringde jag ADC telefonsupport och fick hjälp. Det visar sig att mailet där man godkänner registreringen inte hade nått fram till min @me.com adress. Humhumhum, aja, nu är det löst och jag väntar på att jag skall bli godkänd.

/Frasse

Nice! Det är en onödigt krånglig procedur detta.
Det underlättar inte heller att Apple i stort sätt aldrig svarar på mail och
ej har nån officiell telefon för support.

Jodå jag fick till slut rekomenderat av polarn att ringa nummer på följande sida Apple Developer Connection - Contact ADC - Phone

Men innan dess hade jag pratat med Apple Store och Teknisk support, men de visste inte ens vad iPhone Developer Program var förnågot och hänvisade dels till telia och dels till varandra.

Hur som helst, när jag ringde ADC Supporten så pratade jag med en mycket hjälpsam dam som dock hade en något seg Mac som hon gnällde på hela tiden ("It suppose to be fast, but today it's even worse then usual").

Nu väntar jag på att bli godkänd.. tror jag.. Jag vet inte vad jag förväntas få efter att allt är klart..

1
Bevaka tråden