Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone tog eld!

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En person som köpt nya iPhone 3G, en månad gammal och den tog eld.

Emil: Min nya Iphone 3g började brinna | Nyheter | Aftonbladet

-- Ett tips från http://www.99.se/tipsa/ --

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-19 19:58

Undra om han får skicka den till Anovo och vänta 2 veckor!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-20 21:29
Ursprungligen av Laroche:

Undra om han får skicka den till Anovo och vänta 2 veckor!

2 veckor! Herregud. det måste vara express-service han får då.

Skumt. Hoppas det var ett engångstillfälle!

Men att inte Apple eller Telia bara ger grabben en ny lur från början?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-19 20:29
Ursprungligen av henkebarn:

Skumt. Hoppas det var ett engångstillfälle!

Men att inte Apple eller Telia bara ger grabben en ny lur från början?

Det borde han få tycker man när det är ett så pass allvarligt fel, men antagligen så kommer inte aftonbladet (Ding ding värld?) informera mer om detta.

Ursprungligen av joakimo:

Det borde han få tycker man när det är ett så pass allvarligt fel, men antagligen så kommer inte aftonbladet (Ding ding värld?) informera mer om detta.

Nä, Aftonbladet verkar njuta av iPhone-bashing, så får vi en positiv upprinnelse utav det här lär det inte komma från dem i alla fall.

Ursprungligen av henkebarn:

Men att inte Apple eller Telia bara ger grabben en ny lur från början?

Läste någon annanstans (kom ej ihåg var) att killen inte ville ha någon ny iphone alls så jag tror nog ändå att apple/telia har erbjudit honom en ny iphonelur.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-20 15:13
Ursprungligen av mullenuh:

Läste någon annanstans (kom ej ihåg var) att killen inte ville ha någon ny iphone alls så jag tror nog ändå att apple/telia har erbjudit honom en ny iphonelur.

"Jag vågar inte ladda en Iphone igen, säger Emil."

Antingen är Emil en försiktig general eller så lever vi alla farligt

Var det inte nokia-telefoner som "exploderade" för några år sedan? Då förekom det också snyfthistorier i kvällstidningarna.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-08-19 20:35

Undrar hur nyttigt det är att ha en iphone i sängen egentligen. Brinnande eller ej!

Instämmer med den här kommentaren på Aftonbladet:

Ursprungligen av PatrickJE, 58 år, HÄSSELBY, Idag 18:29:

Vem är så dum att han har en mobil med sig i sängen? Grabben - skaffa en riktig nalle och gosa med, dom är mjukare! Eller skaffa en tjej, mysigare att ha i sängen

Att ha sin mobil i sängen vinner man inte direkt Nobel-priset för, även om det i det här fallet var en defekt i telefon. Jag vet inte hur det är med Iphone-manualen. Men i mina SE-manualer har det bland annat stått att telefonen ska ligga på ett brandtålig underlag när den laddas.....

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-19 21:53

Killen kanske bara ville testa den dåliga 3G-betäckningen...

Ursprungligen av DaPhox:

Killen kanske bara ville testa den dåliga 3G-betäckningen...

hehe

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-08-19 23:48

Fast, vad man inte tar upp är ju huruvida det var användarfel. Det är ju inte ovanligt att det kommer in skräp i dockkontakten när man har telefonen i en ficka. Det kan ju ha kommit in metall-skräp modell mindre (spån) som kortslutit kontakten. Man tycker ju att laddaren borde ha någon spärr, men det är ju inte säkert.

Som vanligt känns det som en orkan i en fingerborg med vatten...

Låter som ett fel på laddaren tycker jag. Hade en laddare från sonnet som smälte en av mina Gen.1 iPod Shuffle innifrån och ut. Jag hade köpt laddaren på Macoteket så jag skickade tillbaks den och iPoden till dem. Fick nytt av båda i utbyte. Fick aldrig svar på vad felet berodde på men troligen var det en felkoppling i laddaren som ledde till att den överförde 220volt istället för 6volt (eller vad det nu ska vara) genom usb-porten till iPoden.

det står inte bara i AF utan i Metro med.
Konstigt att om en iPhone brinner är det en riksnyhet när mina tv-apparater, dammsugare och kaffekokare brunnit genom åren här inte ngn skrivit en enda rad.

Lika mkt antinyhet som nån sketunge som började lipa för att hon slant på ngn häcklöpning.

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-08-20 15:13
Ursprungligen av Goflorp:

Lika mkt antinyhet som nån sketunge som började lipa för att hon slant på ngn häcklöpning.

Uncool...

Ursprungligen av MacBro:

Uncool...

Word !

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-08-20 15:26
Ursprungligen av Goflorp:

Lika mkt antinyhet som nån sketunge som började lipa för att hon slant på ngn häcklöpning.

Vem kan inte gilla systrarna Kallur egentligen?

Hallå eller. Jag gillar Kallurs, båda två. Det är inget fel på dem. De är duktiga, framgångsrika, snygga och allmänt goa.

Jag retar mig på att de kan skriva spaltmeter om att en av dem slant på en häck och ballade ur. En ren olycka. än sen. Det är fullt med ljuplodande intervjuer och " vad tycker du?"-spalter bl a i kvasitidningen Aftonslaskan. Allt ifrån Mamma till Tränarens exflickväns nästkusins brolla skall intervjuas. Gud vet när dokumentären kommer ...

Jag kallar inte det en vetig nyhet direkt.

Inte heller att EN iPhone börjat brinna. Hur många sålda är det nu världen över?

15 Miljoner ?

Undras vad iPhone skall göra med elden den tog. hi hi

Men att världens mest hypade telefon fattar eld - klart att det är intressant att trycka och smälla upp på löpsedlar. Det kommer ju sälja. Att det bara gäller en telefon och att idioten som äger den överhuvudtaget har telefoner i sängen (men *tacka Gud inte den gången*) är ju en annan sak.

Att de däremot inte lägger mer krut på RIKTIGT DJUPGÅENDE JOURNALISTIK I GEORGIEN/RYSSLAND är bedrövligt.

Han fick nog tillräckligt betalt av Aftonbladet för att kunna införskaffa sig en ny lur.

Blir alltid lika förundrar när personer ska snyfta ut i tidningen för att de fått en defekt produkt, iPhone eller inte.

I Sverige snyftar man ut i kvällspressen, i USA stämmer man åt höger och vänster

$$$Greeeeeed$$$

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-08-21 13:54

Hellre att man snyftar än att man stämmer. Det har blivit överdrivet i USA, världens sjukaste nation alla kategorier.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-21 17:06

Ok, då vet vi att det går att få fart på grillkolen med den - också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-21 17:18

Lika mkt antinyhet som nån sketunge som började lipa för att hon slant på ngn häcklöpning.
Hahaha kan inte annat än hålla med.

1
Bevaka tråden