Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

in ear hörlur TIPS

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-19 17:06

Tja, ska köpa IN-EAR hörlurar, om ni inte vet vad det är så strunta i att tipsa för det ska vara in-ear.
Ja vill ha en djup bas men klangen ska fortfarande vara klar. Jag är ingen expert och vänder mej därför till er. Har ni några tips? Det ska inte vara några budget hörlurar utan dom får gärna ligga runt 500, men helst inte över 1000-lappen.

Några alternativ som jag hittat:

- Jays D-Jays

- Bose triport IE

- V-mode Vibe

Senast redigerat 2008-08-19 19:01
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-19 17:37

Är lite sugen på ett par av dom här.
Apple Store (Sverige) - V-MODA VIBE Duo hrlurar/headset

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-08-19 19:06
Ursprungligen av Laroche:

Är lite sugen på ett par av dom här.
Apple Store (Sverige) - V-MODA VIBE Duo hrlurar/headset

De har jag, mycket bra!

FInns väl inte så mycket att välja mellan vad jag förstått. Jag köpte Ultimate Ears super.fi 4 idag, de för 1390:-, men lämnade även igen dem idag=) Gav inte den basåtergivning jag var ute efter. Då är det djupre bas i V-MODA VIBE lurarna.

Det man annars kan göra är att bara ta första delen (den med micen) från ett Nokia N95 och sen koppla på vilka lurar man vill.

Ursprungligen av cir0w:

Tja, ska köpa IN-EAR hörlurar, om ni inte vet vad det är så strunta i att tipsa för det ska vara in-ear.
Ja vill ha en djup bas men klangen ska fortfarande vara klar. Jag är ingen expert och vänder mej därför till er. Har ni några tips? Det ska inte vara några budget hörlurar utan dom får gärna ligga runt 500, men helst inte över 1000-lappen.

Några alternativ som jag hittat:

- Jays D-Jays

- Bose triport IE

- V-mode Vibe

Är det här en fråga om tillbehör?
Varför är den då inte postad här?!!?: iPod- & iPhonetillbehör - 99.se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-19 19:19

Som jag skrivit i många andra trådar redan, köp inte v-moda vibe duo. Läs vad tidigare kunder har sagt så förstår ni mig:

shop v-moda - vibe duo w/ control-playback

Exempel:

Citat:

Now waiting on my third pair Sound is good when they work. It would almost be bearable if their customer service was better (like Apple or LL Bean) and when they did break it didn't take over a month to get them back, and that when they are backlogged they bit the bullet and sent them 2 day vs ups ground. They have a lot to learn about build quality and customer service. May end up ebaying the replacements.

--

I had the same problem as, I'm guessing, hundreds of users of having/had. One earphone stopped working after, about 2 months of buying. And also the actual cable started showing out of the side of the fabric coating near where the wire enters the jack. Great sound and comfort. But shockingly bad build quality of cable/ jack. (the actual earphones seem to be built well though.) But I got mine from an eBay store (brand new, in box, sealed) so i'm stuffed as regards warranty I think.

--

I really enjoyed these headphones...for about 5 weeks. Just like everyone else, I'm in the middle of my transit to work and *bam* the right speaker shorts out. So after some investigation I realized it was where the cable entered the connector. I spent the rest of the ride trying to hold the cable in the one spot it would work. Contacted V-Moda, sent them back...at my cost. I really like the headphones, the sound quality was fair for the price, the fit was fantastic. But now that I've researched a little more and realize so many other people have had the same issues, I feel like a dope. I'll get the new ones hopefully soon, 5 weeks later I'm sure I'll have to send them back, if that happens, V-Moda, I'll want a full refund.

V-moda vill jag avråda ifrån. Min kära hustru köpte ett par efter att jag jagat henne lite att hon skulle uppgradera från de man får till... men...

Nej. Ger inget mot standard. V-moda är ju för övrigt inte heller 'in ear'.

'In ear' är en lur som går ordentligt in i hörselgången och som sen har någon form av tätning mot densamma. Det är denna tätning som möjliggör ordentlig bas, något man ALDRIG annars får med vanliga "stoppa i ytterörat lurar". Oavsett prisklass.

Ultimate Ears som nämdes är ju kända för att vara bra. De har jag aldrig testat. Jag har ett par Shure SE530 PTH. De ger ordentlig bas och bra ljud, men är dyra.

Men alltså... kontrollera att ni får ORDENTLIG tätning i örat innan ni dömmer ut basen i in ear lurar. Antingen får man bas, eller inte alls. Det är ingen gradvis förlust som är proportionell mot tätningen i örat.

Väldigt många gör fel redan innan de hunnit trycka på play, och då spelar ju resten liksom ingen roll.

Kravet på tätning gör också att in ear inte passar alla. De kan göra lite ont de första två dagarna innan man vant sig.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-08-19 20:11

Varför är det ingen som nämner sennheisers iPhone- modell som också finns på svenska Apple Store? Sennheiser är ju erkänt mycket bra i hörlurssammamhang. Har kört sennheisers in-ear lurar ett par år till iPoden och kan verkligen rekommendera ljudet i dom.

Sennheiser mm50 iP!

Senast redigerat 2008-08-19 20:41
  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-20 01:39
  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-08-20 11:19

Köp ett par Koss tror de kostar ca 100-200kr funkar bra!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-20 16:49

Jag har Shure 530. Svindyra men bra.

Basen är rejäl men inte så djup som jag vill ha. Och nej, jag är inte en snubbe som bara vill ha bas. Då hade jag köpt koss the plug för typ 200 pix.

Min erfarenhet är att de verkar vara svårare att få till en djup bas i in-earlurar.

Ändå tycker jag de är att föredra framför Koss porta Pro, inte minst utseendemässigt.

1
Bevaka tråden