Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kina blockar iTunes Store

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2008-08-19 17:23

Sitter i Shanghai och försöker gå in på iTunes Store och kommer ingenstans. Efter lite koll på nätet så verkar jag inte vara ensam. Det verkar som om Kina helt enkelt har stängt ner accessen till iTunes Store för alla som sitter i Kina. The Golden Wall har mao aktiverats att nu även blocka inte bara "normalt" känsliga sidor utan även iTunes Store. En gissning är att man nu straffar Apple för att man kan köpa "Songs for Tibet" via iTunes.

OS pågår för fullt och så gör även mycket annat. Vi får väl se om de släpper på accessen igen om några dagar.

Kina verkar ju helt rabiat desperata för - ja- vadå? Tröttsamt med tröga diktaturer. Som Burma ungefär...som inte vågar släppa in hjälp till sitt eget folk...

Lämpligt motdrag från Äpplets sida kanske vore att flytta all produktion från Kina. Förslagsvis till valfri ort i Norrlands inland.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-20 04:05

Jag är inte Kina, men ironiskt nog blev jag nekad access till den här tråden 3 ggr när jag skulle läsa den

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-08-20 09:57
Ursprungligen av doomas:

Jag är inte Kina, men ironiskt nog blev jag nekad access till den här tråden 3 ggr när jag skulle läsa den

ROFLMAO

1
Bevaka tråden