Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

grafittikänslighet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har en palm m500 som jag trivs mycket med. Men jämfört med den palm IIIx jag hade tidigare är det mycket svårare att få den att rätt tolka tecken inskrivet via graffiti-ytan.

Finns det någon bot? Hur är det med Tungsten?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2003-03-17 09:12

grundtips är ju att skriva _stort_ och förhållandevis tydligt.

Jo iofs.
Men jag menar att det är så stor skillnad att det verkar som Palm har prövat olika matrial i olika utgåvor. eller så sitter jag här med ett praktfullt måndags ex....

Man skulle ju annars kunna tycka att utvecklingen skulle gå frammåt. Men när en IIIx eller IIIc är så väldigt mycket känsligare och bättre på att tolke tecken så undrar man.

Det är därför jag efterlyser andras erfarenheter. Särskilt när det gäller Tungsten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-17 15:28

Jag har inga problem med min Tungsten. Visst krånglar det ibland, men det beror snarare på min skrift än på PDAn.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-03-17 18:47

Tips, är att se skriva stort och tydligt, som någon här sa, ett till tips är att hålla pennan vinkelrät mot skärmen.

Men det kanske bästa är att installera ett tredje-partsprogram som speglar det man skriver/ritar upp på skärmen t.ex TealEcho då ser man ganska direkt hur man skriver samtidigt. Man ser också då om skärmen är trasig --> Prova att göra punkter på olika delar av skrivytan, om den helt plötsligt skickar upp ett snedstreck eller ett "backlash" på skärmen istället för en punkt, så har du en söndertryckt/utnött skärm. Ett vanligt fel på äldre Palm.

Jag har själv nött ut några skärmar när jag tog upp föreläsningsanteckningar med Palmen...

1
Bevaka tråden