Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surfa med min Newton

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-01-20 01:42

Hej
jag skulle vilja kunna kolla min epost osv :-).....har en Newton 2000 (system 2.1) och en ericsson T39...

vad finns det för grejjer jag kan använda....det kanske är så att telefonen är för ny för de kort som funkar i en Newton....

det kansk är någon av er som har saker att sälja.

Mvh Daniel

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-01-20 08:33

Jag surfade på min Newton 2k med en Ericsson 388 med PC-Cardet. Det gick bra, men snabbt var det verkligen inte. Om du har serieadaptern borde du kunna fixa en sladd från mini-DIN-8:an till serieport och sedan till botten av T39. T39:an har ju inbyggt modem så det borde gå att få Newtonen att tro att det sitter ett vanligt modem på serieporten. Eventuellt, om du har tur, skulle det kunna gå via IR-porten. Du får nog plöja en del dokumentation, men fasen, det borde gå!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-20 08:41

Jag testade att surfa med en Newton 2000 för sex eller sju sedan. Apple visade upp den i sitt bås på en mässa här i Stockholm, men runt om stod PC-gubbarna och bräkte "mäggahärts, mäggahärts" och det var ingen som brydde sig om Apples grejor.

1
Bevaka tråden