Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone firmware 2.0.2 släppt

Tråden skapades och har fått 88 svar. Det senaste inlägget skrevs .

AppleInsider | Apple launches iPhone 2.0.2 update

Fixar nätproblemen? Jag laddar ner nu för att testa...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-18 23:31

Hoppas att lagget försvinner nu också.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-18 23:35

Alltid lika kul med nya uppdateringar. Hoppas 3G mottagningen blir bättre.

Märker tyvärr ingen förbättring i 3G-mottagningen här hemma :/ Fortfarande samma kassa effekt, under -100 dBm.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-19 00:32
Ursprungligen av gluttonous:

Märker tyvärr ingen förbättring i 3G-mottagningen här hemma :/ Fortfarande samma kassa effekt, under -100 dBm.

Hur ser man det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-19 00:38

Gps hittar mig mer nogrannt. Har även full täckning inomhus vilket jag inte haft.

Ursprungligen av Joniels:

Hur ser man det?

Ring *3001#12345#*

Om jag håller handen för antennen (längst ner) får jag ca 10-20 dB sämre mottagning än om jag håller högst upp i telefonen. Det tyder ju på nånting med antenndelen, som inte går att fixa med mjukvaruuppdatering.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-19 09:30
Ursprungligen av gluttonous:

Ring *3001#12345#*

Om jag håller handen för antennen (längst ner) får jag ca 10-20 dB sämre mottagning än om jag håller högst upp i telefonen. Det tyder ju på nånting med antenndelen, som inte går att fixa med mjukvaruuppdatering.

Fast vi vet ju inte vad mjukvaruuppdateringen avser. De kanske inte har ändrat något med mottagningen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-08-19 10:30
Ursprungligen av gluttonous:

Ring *3001#12345#*

Om jag håller handen för antennen (längst ner) får jag ca 10-20 dB sämre mottagning än om jag håller högst upp i telefonen. Det tyder ju på nånting med antenndelen, som inte går att fixa med mjukvaruuppdatering.

Och det är ju det som jag (och bla Ny Teknik) har försökt att förklara: det går aldrig att fixa en trasig antenn med en ny firmware.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-18 23:42

Någon som upptäckt några andra buggfixar? Snabbare svarstider i menyer eller färre programkrascher? Den senare av dem tar kanske lite tid innan man får någon uppfattning om i och för sig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-18 23:44

248.7MB, för en telefon. Lite lustigt på något sätt.

Ursprungligen av acke:

248.7MB, för en telefon. Lite lustigt på något sätt.

Nej, själva vitsen med iPhone är just att den har ett fullvärdigt och skalbart operativsystem. 248,7 MB hade varit fånigt för en Ericsson eller Nokia men inte för en iPhone.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-19 09:03
Ursprungligen av Mats Larsson:

Nej, själva vitsen med iPhone är just att den har ett fullvärdigt och skalbart operativsystem. 248,7 MB hade varit fånigt för en Ericsson eller Nokia men inte för en iPhone.

Jo det förstår jag med. Jag blev lite nostalgisk bara och tänkte tillbaka på att ett slimmat Mac OS 9 tog halva platsen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-19 19:07
Ursprungligen av Mats Larsson:

Nej, själva vitsen med iPhone är just att den har ett fullvärdigt och skalbart operativsystem. 248,7 MB hade varit fånigt för en Ericsson eller Nokia men inte för en iPhone.

Dessutom är det inte bra tröttsamt att skicka ut hela operativet på nytt gång på gång?

Ursprungligen av acke:

Dessutom är det inte bra tröttsamt att skicka ut hela operativet på nytt gång på gång?

Iofs men eftersom Apple inte kör med uppdatering över luften så spelar det mindre roll (i alla fall för mig som har fast 100 Mbit lina hemma)

--j

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-19 02:15

Copy & Paste ska finnas... Eller så sägs det, kan någon bekräfta?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-19 02:41
Ursprungligen av iigloo:

Copy & Paste ska finnas... Eller så sägs det, kan någon bekräfta?

Det är nog någon som drivit med dig. Det finns inte.

Kan man uppdatera även fast man Jailbreakat?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-08-19 08:17

hur funkar det med en jailbrakead 2glur, kan kan uppdatera på något sätt eller måste man göra om hela proceduren med pwntool?

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-08-19 08:32
Ursprungligen av bazzie:

Kan man uppdatera även fast man Jailbreakat?

Ursprungligen av Mockan:

hur funkar det med en jailbrakead 2glur, kan kan uppdatera på något sätt eller måste man göra om hela proceduren med pwntool?

Källa: iFun
Det *verkar* som att upplåsning och aktivering stannar kvar efter en updatering. Dock försvinner jailbreak och alla program som inte är från AppStore. Trot detta rekommenderar vi att man avvaktar.

/Johan

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-19 08:34
Ursprungligen av onlyj:

Källa: iFun
Det *verkar* som att upplåsning och aktivering stannar kvar efter en updatering. Dock försvinner jailbreak och alla program som inte är från AppStore. Trot detta rekommenderar vi att man avvaktar.

/Johan

Dåså.. då blir det att testa

EDIT: Kan rapportera att Update gick bra.

Senast redigerat 2008-08-19 08:48
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-19 16:43
Ursprungligen av savv3:

Dåså.. då blir det att testa

EDIT: Kan rapportera att Update gick bra.

Var detta från 2.0 eller 2.0.1? (Har 2.0. Vill bara veta innan jag kör på.)

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-08-19 21:34
Ursprungligen av lither:

Var detta från 2.0 eller 2.0.1? (Har 2.0. Vill bara veta innan jag kör på.)

Jag tog en chansning att köra direkt från 2G 2.0 till 2.0.2, och det fungerade bra.

Wheeeh.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-19 23:08
Ursprungligen av lither:

Var detta från 2.0 eller 2.0.1? (Har 2.0. Vill bara veta innan jag kör på.)

Var från 2.0.1

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-19 08:20

2.0.1an gick ju att uppdatera rakt av. Aktiveringen höll. Har inte vågat själv. Väntar på att någon ska våga

Kontakterna betydligt snabbare, ingen dom över 3G mottagningen ännu. Sitter på kontoret där jag alltid har problem med mottagning för UMTS även för SE telefoner. Testade dock hastigheten och kommer upp i 1726 kbit/s på Speedtest.

Men det var ett mindre h-vete att uppdatera. Tog en dryg timme innan jag kom mig iväg till jobbet pga att de första försöken kraschade.

Fortfarande dock samma tjafs med "år"

--jalle

Apropå kontakter. Jag jämförde nyss tillsammans med en kompis som har 2.0.1. Det är en klar skillnad. På 2.0.2 så kommer namnlistan upp direkt och det är bara en liten fördröjning innan det går att scrolla den. På 2.0.1 så har namnlistan inte kommit upp när jag kan sätta igång och scrolla på min.

Men... varför är kontaktlistan OMEDELBAR om jag går in via telefonfunktionen istället? Ingen fördröjning alls, vare sig i presentation eller användning...

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-08-19 09:10

Jag tror att då laddas inte hela databasen - bara namn och nummer.

Ursprungligen av BlackSmp:

Men... varför är kontaktlistan OMEDELBAR om jag går in via telefonfunktionen istället? Ingen fördröjning alls, vare sig i presentation eller användning...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-19 09:12
Ursprungligen av mjg:

Jag tror att då laddas inte hela databasen - bara namn och nummer.

vad menar du med hela databasen? adressfält ringsignaler allt kommer upp genom telefonfunktionen.

Så då finns det alltså inget hopp för oss med dålig mottagning på telefonen, bara att lämna tillbaka?

Bevaka tråden