Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flera enkäter per användare - hur och var?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-18 20:25

Hej,

Jag jobbar just nu på ett projekt där vi (bland annat) ska genomföra tre onlineenkäter. Ca 100 personer kommer delta, och de ska svara på 3 enkäter var (med ca en månads mellanrum). Det viktiga är alltså att vi kan se att användare1 har svarat på enkät1, enkät2 och enkät3, men användare2 har bara svarat på enkät1 och enkät2, etc. Med andra ord ska enkäterna "grupperas" per användare, vilket jag antar kräver någon form av användarnamn/id.

Kan nån rekommendera nåt bra onlineverktyg för detta?

Tack!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-08-18 21:10

QuickSearch AB

Har använt deras verktyg och det är både snyggt och enkelt. Kan varmt rekommendera.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-18 21:36

Tack - det ska jag kolla in.

Här är några alterantiv (som kanske behöver anpassas lite):

LimeSurvey.org - The Leading Open Source Survey Tool

Gratis CMS Joomla! + en kommersiell template från tex Joomla Templates - RocketTheme Joomla Templates Club Demo Site + kommersiellt undersökningsverktyg SurveyForce kanske?

Survey Force Deluxe
SurveyForce Deluxe | ElearningForce

Jag köpte Survey Force till en site, men hade lite problem med att få det att fungera, supporten var iofs hjälpsam och loggade in på siten och pillade och donade lite men jag valde till slut att överge det hela.

Denna lösning är baserad på FileMaker Pro, vilket kan vara trevligt för efterbearbetning av data:

Dragon Web Surveys

Det finns även billigare lösningar, du kan tex starta ungefär som ovan, gratis CMS Joomla! + en kommersiell template från tex Joomla Templates - RocketTheme Joomla Templates Club Demo Site + open source undersökningsverktyg PollXT: JoomlaXT! - Home

Eftersom det är ganska lätt att koppla ihop FileMaker och MySQL, så kan du i princip få FileMaker att överföra en lista på användare till Joomlasiten (som har MySQL som databas) och sedan kan bara registerade användare logga in och fylla i enkät 1. Sedan kan man lätt (nja, om man kan det), läsa av vilka som fyllt i enkät nr 1 och överföra dessa användare till nästa Joomla-site med enkät nr 2, sedan kan man göra samma sak med att överföra användare till nästa Joomla-site med enkät nr 3. Du gör helt enkelt tre installationer av Joomla. När det är klart är det bara att tanka hem alla frågor (tre separata tabeller, men samma userid's, alltså kan man kolla vem som fyllt i vad) och avlagda svar och processa dem i FM. Det som är bra med denna lösning är att allting utom just FileMaker är gratis. Men å andra sidan, det är LimeSurvey också.

http://www.99.se/filemaker/220424-filemaker-9-0-koppla-ihop-webshop-mysql-med-filemaker-i-praktiken.html

1
Bevaka tråden