Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple på hotell och kryssningsbåtar

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-18 19:26

Appleinsider skriver att Apple har börjat jobba med bla hotell och kryssningsskepp för att leverera en media-lösning.

Ha ha ha!!!
Gissa om min sambo blir glad på mig nu. Vi åker med Freedom of the seas på en Karibien-kryssning i oktober.

Hon trodde väl att jag skulle lämna nörderiet hemma, men ICKE!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-18 20:11
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Hon trodde väl att jag skulle lämna nörderiet hemma, men ICKE!

Du kommer sladda runt i korridorerna utan skor i bara sockor och mjukisar och fingra på alla paneler och trycka på alla knappar. Hon måste vara överförtjust.

Jag har redan läst mig till att dom har WiFi-täckning över hela fartyget, så iPhonen kommer se till att hålla mig uppdaterad.

  • Oregistrerad
  • 2008-08-21 22:02
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Jag har redan läst mig till att dom har WiFi-täckning över hela fartyget, så iPhonen kommer se till att hålla mig uppdaterad.

Eller rättare sagt - Din fru kan hålla sig uppdaterad vad du är, GPS till närmaste skeppsbar ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-18 20:16

Hur som helst, detta är väl ett mycket annorlunda drag från Apple än vad vi känner igen. Frågan är då om det har ändrat sitt grundläggande tänk eller om det är att de tjänar så bra med pengar att de kan prova på lite sådan här utsvävningar? Lite av varje antagligen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-26 01:25
Ursprungligen av acke:

Hur som helst, detta är väl ett mycket annorlunda drag från Apple än vad vi känner igen. Frågan är då om det har ändrat sitt grundläggande tänk eller om det är att de tjänar så bra med pengar att de kan prova på lite sådan här utsvävningar? Lite av varje antagligen.

Det tror jag inte alls. Satsningen är mycket lik den i skolor och universitet.

När människor jobbar med Apples datorer i undervisning och gillar dessa ökar chanserna att samma person köper en likadan dator att ha hemma. Detta är alltså för den nya generationen som blir vuxen först om några år och då kan börja köpa på sig Apples datorer.

Hotell- och underhållningsundustrin ger en upplevelse av högre klass som de resande anatagligen kommer att minnas och försöka att göra om igen. Dessutom är dessa resande vanligtvis vuxna människor med familjer och mycket pengar.

Detta är en perfekt användargrupp att satsa på utöver utbildningsmarknaden då man kan snabbt utöka användarbasen och stärka det egna varumärket bland mycket viktiga kunder som dessa.

Macar är det enda som designers/arkitekter/formgivare vill ställa in i snygga/lyxiga hotell och kryssare. Hade Macar varit fula så hade dessa stora kontrakt aldrig skrivits.
En iMac - eller en Mini - kan man ställa in i vilken miljö som helst. Det behöver inte vara hightechmiljö. Man kan ställa in dom i Versai eller ett japanskt te-tempel eller ett Bauhausbygge eller en timmerstuga...det funkar alltid. Hur detta går till vet jag inte riktigt, men att Apple's produkter platsar i The Hall of Fame i formgivarhistorien är klart som korvspad.

Var en artikel för några år sedan om ett hotell i New York som efter renovering bara hade (då) nya iMac G5 i rummen. Men det var nog inte på initiativ av Apple som detta verkar vara.

  • Oregistrerad
  • 2008-08-21 22:03

Undrar om det finns något presentationsprogram likt Scala som jag själv körde för en sisodär 10 år sen. Gjorde ett program till JC där dom visade reklam i deras butiker *minnas*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-22 11:34
Ursprungligen av studiox:

Undrar om det finns något presentationsprogram likt Scala som jag själv körde för en sisodär 10 år sen. Gjorde ett program till JC där dom visade reklam i deras butiker *minnas*

studiox,

Sök och du skall hitta...

Kolla in bl.a.:

Nanonation

...eller förslagen/tipsen i denna tråd…

Lycka till,

- Torkel

Senast redigerat 2008-08-22 11:46

Vad kul, ska resa med dom i februari nästa år!

1
Bevaka tråden