Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iChatproblem med .mac

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag blev bestulen på min MacBookPro härom natten. Efter detta har jag ändrat alla lösenord och säkrat allt som säkras kan.
Nu sitter jag på min kärestas PowerBook (med eget konto) och startar iChat. Mitt lösenord fungerar inte så jag trycker på "glömt lösenordet" Svarar på frågorna och fyller i ett nytt lösenord enligt kraven, ändå säger den att det är fel när jag försöker ansluta.
Kontot jag har är ett .mac konto som jag numera bara använder till iChat. Det fungerade utmärkt tidigare i veckan innan maskinen blev stulen.
Nån som kan hjälpa mig?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-17 19:36

Völj AIM konto istället. Om du inte betalar för Mobileme konto, så är det ett vanligt AIM konto( mest troligt menar jag). Det är iaf inget mobileme/dotMac konto

Tror du missförstår problemet tyvärr. Jag har sedan länge ett .mac som jag använder med iChat. Där har jag ett antal kontakter, om jag startar ett nytt konto tappar jag bort dem vilket jag inte vill.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-18 02:16

Jag förstod det som att du inte betalar längre?

Då är det inte ett .mac konto längre. Självklart kn du inte lpogga in på ett .mac konto som du inte betalar för längre. Men väjler du "AIM" istället för ".mac" och anger hela addressen inkl @mac.com så borde det fungera.

Men om du betalar för .mac, så kan du kanske kolla med supporten om det är något fel på ditt konto.

Edit: la till bild och testade själv med mitt mobileme konto. gick alldeles utmärkt att logga in och välja aim konto med min mobileme address, utan att förlora kontakter

Jag provade som du sa. Problemet är att om jag skriver in mitt id, inklusive @mac.com och hoppar till lösenrodsraden så ställer den automatiskt om sig till att tolka det som .mac-konto i alla fall.
Det är helt riktigt att jag inte betalar för .mac för närvarande men enligt vad som står på Apples hemsidor och i de mail jag fått om förnyandet av kontot så skall det gå att använda iChatkontot även om man inte kan logga in till resten av tjänsterna.
Riktigt konstigt alltihop.
Bör tilläggas att efter att jag sagt upp mitt .mac medlemskap så gick det över ett år innan en bekant berättade att man kan använda iChat med samma uppgifter och då lyckades jag göra "passwordretrievel" och få det att fungera.

Nu är det löst tack vare ufred och lite extra hjälp från MacSupport:)
Jag gjorde så att jag skrev in mitt namn UTAN @mac.com (med AIM valt) Sedan, när den loggat in och ville ansluta till chatservern så frågar den efter lösen igen, då skriver jag in hela namnet inklusive @mac.com och vips så fungerar det.
Tackar, tackar

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-19 22:44

aha, det visste jag inte. klart det funkade för mig direkt då..hehe. Bra o veta

Funkade för en kamrat till mig också. Skön bugg!

1
Bevaka tråden