Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

8-bits och Nintendoaktiga ljud?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Är det någon som kan tipsa om var jag kan hitta samplingar a la gamla tv- och datorspel? Gärna gratis.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-11 15:04
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-11 16:06

TWEAKBENCH - free VST plugins for windows. free VST instruments and free VST effects

är en cool sida med massa ballt i den stilen, VSTs för windows! Har för mig att jag tyckte att dom drog mkt datakraft dock.

Oh, dom här måste jag bara leka lite med

Trevligt, men känner någon till ifall det finns AU pluggar till macen också nånstans?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-12 13:28

Finns en på kvraudio.com som heter chip32 som funkar till mac.

KVR: Sam Chip32 - Virtual Instrument

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-17 14:23
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-17 17:32

Den där verkar ju kul men hur får man *.component grejer att funka? Vsts för mac funkar bra här men component filer går inte att öppna alls.

.component-filer är i AU-format, stoppa dem i mappen (användarnamn)/Bibliotek/Audio/Plug-Ins/Components så ska de dyka upp i program som klarar Audio Units.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-17 18:39

Oook sequencern måste alltså klara au, då kankse det är så att EnergyXT2 inte klarar det då.

Det stod inget om AU på EnergyXT:s hemsida iallafall, så det är nog orsaken i såna fall. Apple har ett enkelt värdprogram för AU (AU Host) om du har utvecklarverktygen installerade.

1
Bevaka tråden