Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vart lägger jag filmerna?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-17 17:10

Har iPhone 2.0 och den ser ju inte riktigt likadan ut som gamla 1.1.4 Har konverterat lite filmer till iPhone format och mp4 och lagt in dom i iTunes. Men iPhone vill inte se dom?

Ska jag lägga in dom via FTP direkt i luren och i så fall vart?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-17 18:39

Har du kryssat i att de ska syncas from Movies?

Jag har också råkat ut för samma problem. Apple måste ha ändrat filformatet. Om du markerar filmen och väljer konvertera till iPhone i Avancerat-menyn iTunes så konverterar iTunes filmen till rätt format.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-17 20:20

Hmm provade det och det står att filmen redan är iPhone format???

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-18 20:34

Men va sjutton då...........

Nu har jag pillat o donat med format (mp4 och m4v) alla lirar fint i iTunes, MEN går inte att få över till luren. Finns inte, syns inte i syncen för iPhone.

Kan jag FTP'a över dom direkt, och till vilken katalog i så fall?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-02 21:33

jag har för mig att du måste hantera videos manuellt. Det är någon klickruta i itunes du får kryssa i - sen bör det funka.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-02 21:44

Vart hamnar filmerna?

Jag har trots hjälp och försök inte lyckats få iTunes att synca över min filmer till min iPhone 2.

Så nu tänkte jag försöka FTP'a dom direkt till luren, men vilken folder ska jag lägga dom i? Så alltså även om iTunes sync skulle funka, vart lägger den då filmerna?

Thanks!

Skall inte alls vara konstigt.

Börja från början. Importera in filen i iTunes från iTunes menyn (ta bort alla referanser i iTunes innan, bland dina filmer, om det har stökat).

Kontrollera att filmen har importerats i iTunes genom att kontrollera under filmer, som ju är under musik i biblioteket.

Finns inte filmen där är den i fel format. Då importerar iTunes nämligen inte filmen. Det räcker ju inte med att den skall vara i .mp4 eller .m4v. Det skall vara en viss profil också. Jag utgår dock från att du vet detta och har konvertarat med nåt tillförlitligt verktyg.

Sen klickar du på din iPhone i menyn till vänster och bland flikarna hittar du en flik som heter videos. Där kryssar du i att du vill synka videos och sen markerar du filmen du vill få över. Sen synkar du.

Alternativet är att klicka i "synka manuellt" på första fliken när du klickar på iPhone. Då kan du bara dra över filen från dina filmer till din iPhone, förutsatt att den är i rätt format. Är den i fel format händer inget.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-02 23:24

Jo jag har varit där. Kanske nått jag missar eller har fel format iaf. Filme är en mp4 film och går bra att importera i iTunes. Kollar sedan i "Advanced" och väljer "Convert selection for iPod/iPhone" Får meddelande att den redan är i rätt format.

Går sedan ner till iPhone menyn och väljer movies, men inget finns där. Suck!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-03 02:08

Hmm,
Hitta en "work around" iaf. Går in på Movies i iTunes och väljer show info. Där kan jag ändra från movie till TV show eller Music video.

Ändrar jag från Movie till TV show så dyker den upp i syncen på min iPhone. Ska väl inte va så, men det funkar!?!

Hej.

Nej, så skall det inte vara. Det hela är ytterst suspekt. Du får väl testa med andra filer på sikt och se om det skumma beteendet är det samma. I så fall skulle jag nog göra en ominstallation.

Tills dess fungerar det ju att göra som du säger. Det är i alla fall smidigare än att klabba med en extern lösning som ftp.

Men det känns annars som att du har en ominstallation/återställning framför dig. Det har vi ju alla i vilket fall som helst senaste i mitten av september när uppdateringen kommer.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-02 21:49

Har provat det men det gäller "Rented Movies" & "TV Shows" :S Inget om Movies kommer upp.

Eller "Manually manage music and videos" funkar. Been there, done that. Kanske jag missat nått iaf. Helt säkert är att filmerna är i rätt format med.

SUCK!

(Och ja >>theplague jag har postat där nu. Sorry om det störde dig.)

Matsaki: Har exakt samma problem och vet inte heller hur man ska lösa detta. Men jag ska testa ditt knep attt ändra från TV Show till MusicVideo. Blir ju galen annars

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-08-12 18:14

FredAcler>> Funkade det? Jag har försök lösa problemet men går fortfarande bet på att få in den som film

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-12 18:21
Ursprungligen av Matsaki:

FredAcler>> Funkade det? Jag har försök lösa problemet men går fortfarande bet på att få in den som film

Ett år senare och du har fortfarande problem? Jag gjorde lite google sökningar men har itne tid just nu att hitta det du söker så du kanske kan hitta ditt svar där?
Snabb länk för dig

1
Bevaka tråden