Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Systeminformation P800

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick idag e-postmeddelande från SE om dom nu senaste programvarorna under "Visa Systeminformation" i telefonen;

Telefon: CXC162002 R1D
Bluetooth: CXC12529 R2C
Organiser: CXC162001 R1G05
CDA: CDA162001/1 R2A04

Kan vara intressant för den som vill se hur pass ny programvara man har, för respektive del. Det är alltså 4 programvaror sammanlaggt !

CDA har jag inte riktigt koll på vad det är för något. Kanske någon annan vet ? (camera?)

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2003-03-05 03:27

R1G för telefon är väl den senaste? Tror jag har läst det på både esato och semuser, har själv R1D.

Tror jag väntar med att uppdatera tills UIQ 2.1 kommer.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: maccis:
R1G för telefon är väl den senaste? Tror jag har läst det på både esato och semuser, har själv R1D.

Tror jag väntar med att uppdatera tills UIQ 2.1 kommer.

Det är inte telefonens SW man ska titta på utan organizern´s, och R1G är den senaste. (i alla fall just nu, i den takt SE släpper nya så... )

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2003-03-07 00:42

Heh där ser man då är det lika bra att börja kika på rätt ställe i fortsättningen för min del

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2003-03-07 15:14
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: adress@mac:
CDA har jag inte riktigt koll på vad det är för något. Kanske någon annan vet ?

CDA är den delen som är "localized", alltså språk och sånt. Det är den enda filen som skiljer i olika delar av världen. Telefon, Bluetooth och Organiser-filerna är identiska på alla P800:or i världen (som har samma programversion).

Man är aldrig för gammal för att lära.
Tack för hjälpen !

  • Medlem
  • International user
  • 2003-03-07 18:31

jag uppdaterade min för 30 minuter sedan. dom "namnen" stämmer bra med min.

nästa uppgradering kanske man kan ladda hem från nätet.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: martin:
jag uppdaterade min för 30 minuter sedan. dom "namnen" stämmer bra med min.

nästa uppgradering kanske man kan ladda hem från nätet.

Det vore ju kanon!

Fick idag ett meddelande från SE angående den uppdatering av programvaran som nu finns tillgänglig hos serviceombuden.

Hej !

Tack för att ni kontaktade Sony Ericsson Customer Care Center.

Uppdateringen för Organisern är för själva PDA-delen i P800 medans CDA är dina egna användaruppgifter. Således, om ni gör en backup på er telefon med CDA version R1B och sedan uppgraderar telefonen, så CDA-versionen ändras, så kommer denna återgå till er tidigare version då backupen återställs.

Vänliga hälsningar,
/Johan
Sony Ericsson Customer Care Center

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2003-03-10 09:37

Men det kvittar eller? För jag har ju lagt in backuper på min P800 på min pc och vill ju givetvis återskapa sen när jag uppgraderar.

f.ö backupen sparar den alla inställningar m.m? Kan säga direkt att jag inte är speciellt sugen på att knappa in alla mailkonton och datakonton en gång till.

Undrar om man ska orka gå o göra en uppdatering nån dag, eller om man ändå ska vänta till UIQ 2.1

Vänta tycker jag....

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2003-03-10 10:51

det gjorde jag inte, kom precis tbx från att ha lämnat in den

Well det som gjorde att jag lämnade in den nu var att den idag för 2:a gången inte ringt när det ringer, dvs ljudsignalen hördes inte och det störde mig tillräckligt.

Hämtar den sen idag efter jobbet så får vi se om den är nåt bättre

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2003-03-10 13:23

sådär nu har jag hämtat telefonen nu ska jag hem bara o lägga in lite skit från backupen

Tråkigt att Handy Day inte funkade, måste installera om

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2003-03-10 18:03

Japps återställde från backupen, funkade perfekt.

Handy Day var jag dock tvungen att installera om för att backupen togs innan jag lagt in det.

Nu är det bara och vänta på UIQ 2.1 och hoppas på att min P800 sköter sig som den ska nu.

1
Bevaka tråden