Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installeringsfråga Leopard

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har en ca 5 år gammal iBook G4 samt en ett år gammal iMac (båda med senaste Tiger-uppdateringen 10.4.11). Nu har jag dock införskaffat en helt ny iMac och till den medföljde två skivor. De heter iMac Mac OS X Install Disc 1 & 2 (Mac OS version 10.5.2).

Betyder detta att dessa skivor inte går att installera på iBooken, men kan användas både på den nya och äldre iMacen? Eller måste den gamla iMacen redan vara uppdaterad till Leopard med retail-skiva? Eller går skivorna enbart att använda på just den maskinen som de köptes med?

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-16 08:21

Skivorna som följer med brukar oftast bara funka till den modellen som står på skivorna, jag tror inte att du kan pula in den i din gamla iBook.

Den gamla iMacen beror på hur gammal den är, det är klart att det är samma skivor till likvärdiga iMac´s. Men om det är ett par år mellan så kommer det inte att funka…

Köp OSX familjeutgåva annars, då kan du använda på fem(eller var det tre) datorer.
'

/Tangen

Inlägg som beskriver hur man kringår kopieringsskydd och licensvillkor är inte tillåtna på 99.se Av det skälet har jag tagit bort några inlägg.

Senast redigerat 2008-08-17 14:13
  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-17 11:13

RR.
Du kan väl tillägga att du rensat lite.

Yes!!

1
Bevaka tråden