Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bunta ihop instrument i Logic

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ber om ursäkt om detta redan har behandlats på annat ställe, men jag undrar om det på något vis går att bunta ihop instrument och effekter i Logic, alltså som Instrument Rack i Ableton Live, eller Combinator i Reason?

Tacksam för svar.

Högerklicka längst upp i kedjan och spara som Channel Strip Setting.

Ursprungligen av Robert Höglund:

Högerklicka längst upp i kedjan och spara som Channel Strip Setting.

Tack för svar. Det jag är ute efter är dock att kunna kombinera ihop typ sculpture, es2, exs24 och ett gäng effekter till att bli en enhet jag kan spela med, och det tror jag inte man kan göra i form av en channel strip, eller?

Borde gå i environment, ingen aning hur

Annars kan du ju ladda alla intrument på olika kanaler och sen rec-enabla dem?

Ursprungligen av Robert Höglund:

Borde gå i environment, ingen aning hur

Annars kan du ju ladda alla intrument på olika kanaler och sen rec-enabla dem?

Det funkar. Det jobbiga med den lösningen är att jag inte kan spara ett preset och enkelt ladda det i någon annan låt senare. Nåja, får väl acceptera att trixa lite

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-10 00:05
Ursprungligen av gumpbert:

Jag ber om ursäkt om detta redan har behandlats på annat ställe, men jag undrar om det på något vis går att bunta ihop instrument och effekter i Logic, alltså som Instrument Rack i Ableton Live, eller Combinator i Reason?

Tacksam för svar.

Det går, lite omständigt bara. Sitter inte vid Logic-datorn just nu så jag skjuter från höften nu, tror det skall funka. Testa.

1. I Environmentfönstrets menyrad så går du till "New" och väljer nåt i stil med "Create Audio Object" och döp det till nåt lämpligt, typ "layer keys"
2. "Kabla ihop" ditt nya audio object "layer keys" (med den lilla kabel-symbolen i övre högra hörnet på respektive kanal i mixern) med de instrument-kanalerna du vill "bunta ihop".
3. I arrangefönstret väljer du att "spela på" ditt nya audio object.

Ursprungligen av pherson:

Det går, lite omständigt bara. Sitter inte vid Logic-datorn just nu så jag skjuter från höften nu, tror det skall funka. Testa.

1. I Environmentfönstrets menyrad så går du till "New" och väljer nåt i stil med "Create Audio Object" och döp det till nåt lämpligt, typ "layer keys"
2. "Kabla ihop" ditt nya audio object "layer keys" (med den lilla kabel-symbolen i övre högra hörnet på respektive kanal i mixern) med de instrument-kanalerna du vill "bunta ihop".
3. I arrangefönstret väljer du att "spela på" ditt nya audio object.

Jag lekte runt lite i environment, men lyckades inte riktigt. Får läsa på lite om hur det funkar. Tack för tipset!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-11 11:48
Ursprungligen av gumpbert:

Jag lekte runt lite i environment, men lyckades inte riktigt. Får läsa på lite om hur det funkar. Tack för tipset!

Kör du 8:an? I så fall är det bara att dra en kabel direkt mellan alla tracks du vill kombinera (i environment-mixern). Mitt föregående förslag gäller 7:an.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-11 12:38

Nu sitter jag vid Logic-datorn.

För maximal kontroll gör så här.

• Skapa de instrumentspår du vill göra layer/stack av

• I environment-mixern går du till "New" och väljer "Instrument" och döp instrumentet till typ "KOMBINERAT"

• Från den första (i detta steget den enda kabelsymbolen) drar du en kabel till den första kanalen du vill ha i ditt layer

• Från den andra/nedre kabelsymbolen drar du nästa kabel till den nästa kanalen du vill ha i ditt layer etc...

• I arrangefönstret väljer du att spela på instrumentet "KOMBINERAT"

Se bild:

Inte helt lätt, men det går ju att göra iaf. Tack så mycket för bra svar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-16 17:52

any time

1
Bevaka tråden