Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail Vs Entourage!?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-16 10:50

finns det egentligen något i Entourage som inte kan göra Mail?

Tänkte minimera antalet program som jag använder och vore gott om jag kunde använda de befintliga appleprogram som redan finns.

mvh,

Mattias

Det vanligaste är behovet av bättre Exchange stöd som inte Mail.app kan erbjuda. Annars är det väl mest en smaksak i Entourage är allt samlat Mail, kalender och adressbok medan Apple valt att ha separata program.

/Adam

Senast redigerat 2008-08-16 11:04

Själv använder jag Entourage endast för min hotmail. Hade Mail.app kunnat hantera det kontot hade jag aldrig dragit igång Entourage.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-16 11:18

Entourage ger inte 100% Exchange-stöd. Det gör inte dagens Mail heller även fast man kan välja det som alternativ när man ställer in konton.
Riktigt stöd för Exchange kommer i och med Mail i Mac OS X 10.6.

Övrigt så fungerar Entourage riktigt dåligt med Time Machine. Detta pga att Entourage sparar mail i en fil vilket också medför ökad risk för att man tappar mail om mailfilen blir trasig.
Jag skulle välja Mail 10 gånger av 10.

Ursprungligen av acke:

Riktigt stöd för Exchange kommer i och med Mail i Mac OS X 10.6.
Jag skulle välja Mail 10 gånger av 10.

Det första kan vi bara hoppas på, men jag erkänner att det vore konstigt om det uteblev sedan Apple köpt Active Sync.

Entourage har ett större stöd för Exchange än vad Mail.app har.

Jag hade självklart valt Apple Mail om jag kunnat. Men det kräver att Exchange servern har IMAP igång och det har vi inte på jobbet och då krävs Entourage.
Sedan måste jag säga att jag gillar att ha allt på ett ställe även om jag gillar Apples program bättre. Vi får se vad som händer när jag får min iPhone.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-16 12:36
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Det första kan vi bara hoppas på, men jag erkänner att det vore konstigt om det uteblev sedan Apple köpt Active Sync.

Eftersom de sagt det och lagt in det i IPhonen där det fungerar utmärkt så tycker jag att vi gör mer än hoppas på den punkten.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Entourage har ett större stöd för Exchange än vad Mail.app har.

Sant, men inte fullt stöd eller alla funktioner vad jag vet.

Ursprungligen av acke:

Eftersom de sagt det och lagt in det i IPhonen där det fungerar utmärkt så tycker jag att vi gör mer än hoppas på den punkten.

Har dom sagt det? Woohooooo! Äntligen! Det har jag missat.
Då kan vi se fram emot att M$ dödar Entourage i Office-sviten eller att de, hoppas jag, faktiskt bygger en äkta Exchange-klient.

Ursprungligen av acke:

Sant, men inte fullt stöd eller alla funktioner vad jag vet.

Jag vet heller exakt vilka saker som saknas för jag tycker den fungerar tillfredställande med alla saker jag gör och måste räkna mig till något mer än en normalanvändare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-16 13:55
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Har dom sagt det? Woohooooo! Äntligen! Det har jag missat.
Då kan vi se fram emot att M$ dödar Entourage i Office-sviten eller att de, hoppas jag, faktiskt bygger en äkta Exchange-klient.

De skriver iofs "Exchange Web Services protocol" i Mail, Addressbok och iCal. Jag vet inte vad som är skillnaden är. Förhoppningsvis inte allt för stor. Dessutom borde detta som du säger få MacBU att skärpa sig. Kolla här:
Apple - Mac OS X Leopard - Snow Leopard

Ursprungligen av barvid:

hallå igen...

Nu verkar det som om apple mail inte vill hämta min mail från gmail. jag har kollat igenom alla inställningar och de ser korrekta ut!!

Någon som har nått bra förslag

Tackar!!

Har du ställt in att externa mailprogram kan hämta hem mail? Det gör du under inställningar på gmail.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-16 15:00
Ursprungligen av acke:

Har du ställt in att externa mailprogram kan hämta hem mail? Det gör du under inställningar på gmail.

hmm..ska kolla det!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-16 12:06

Tackar för svaren!!

Eftersom att jag inte har något behov av exchange så får det bli Mail.app! Känns bäst att använda program som är gjorda för att användas tillsammans. Vill slippa använda så mycket som möjligt från Microsoft!

Peace Out There!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-16 12:37

hallå igen...

Nu verkar det som om apple mail inte vill hämta min mail från gmail. jag har kollat igenom alla inställningar och de ser korrekta ut!!

Någon som har nått bra förslag

Tackar!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-16 15:05

gött!!!

Tackar för det! Då verkar det vara löst!!

1
Bevaka tråden