Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har någon provat DVI till ADC adapter på Mac Pro?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skall snart köpa en Mac Pro. Men jag tänker behålla min "orginal" 22 tums Apple Cinema Display, eftersom den fortfarande funkar riktigt bra, och så sparar jag 6500-9000 spänn på att inte köpa en ny.

Men, man måste ju köpa en DVI till ADC adapter, 945 kr. Med det står inte på Apples webb sajt att den fungerar med Mac Pro. Vilket jag i och för sig tror att den gör, men det vore bra att höra från någon som vet.

Citat:

Köp Apples DVI-till-ADC-adapter om du vill ansluta en DVI-utrustad MacBook, MacBook Pro, iMac (Intel Core Duo), PowerBook G4, Mac mini eller Power Mac till en ADC-baserad, platt bildskärm från Apple, bland annat följande: Apple Studio Display (15- eller 17-tums), Apple Cinema Display (20-tums), Apple Cinema Display (22-tums) eller Apple Cinema HD Display (23-tums).

Apple Store sida för DVI till ADC adapter.

Adaptern har väldigt lite att göra med datormodellen - självklart kommer den fungera med en Mac Pro.

Du kanske redan hunnit köpa ny dator så du vet säkert det redan..

Själv har jag en 23" Cinema HD display med ADC till DVI adapter till min 15" Powerbook.
Funkar utmärkt.

Mac Pro med 22" Cinema display (then första platta) gick bra.

  • Medlem
  • 2007-07-23 00:04

DVI to ADC funkar sådär med minin...

Hepp. Har en fin intel-mini (10.4.10) och en Apple DVI to ADC Display Adapter till min 17" platta appleskärm (ASD), själva skärmbilden funkar fint, men inte usb-portarna bak på skärmen och powerknappen duger inte til lannat än att blinka till. Är det itne bättre än så, eller har jag blivit blåst på adaptern?

Min DVI-ADC (Mac Pro till en 22 tum ADC skärm) ger mig fungerande bild och USB på baksidan på skärmen (måste koppla in USB på baksidan på datorn via DVI-ADC adaptern). Power knappen är dock utan funktion, vilket är lite synd, men jag kan leva med det.

Behöver man adapter även till en PowerMac G5? Vet inte vad de hade för anslutningar

Min PowerMac G5 (1,6 GHz, enkelprocessor) har en ADC- och en DVI-port.

det var som tusan! Jag ska tä över en sista generationens G5, återstår att se om även den har ADC-kontakt.

Ursprungligen av henkebarn:

det var som tusan! Jag ska tä över en sista generationens G5, återstår att se om även den har ADC-kontakt.

Det har de nog inte tyvärr om jag kommer ihåg rätt men du kan kolla här PowerMac specifikationer vad din dator har för portar.

/Adam

Sista generationen G5 har inte ADC-port (sitter vid en nu). Endast första som har om jag minns rätt?

1
Bevaka tråden