Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reda Gruppen i konkurs

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Upptäckte att Reda Gruppen har gått i konkurs. Dom var väl landets första Apple återförsäljare? Tror faktiskt att dom sålde den första Macintosh datorn i landet.

Står inget på deras hemsida:
Reda Gruppen Etablerat 1981

Men däremot hölls konkursauktionen idag:
Konkursauktioner.se Konkursauktioner p Internet

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-08-15 17:04

Om de nu har tänkt starta om på nytt, som om inget har hänt (som de flesta verkar göra, på något märkligt vis), så hoppas jag att de skaffar sig ett bättre namn.

(Jag har ingen relation till Redagruppen, förlåt Reda Gruppen, så jag kan inte kommentera så mycket annat)

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-08-15 19:56

Minns jag inte fel var JanssonData helsingborg först, vilket år låter jag vara osagt dock.

Enda erfarenheten jag har av Redagruppen är en mycket tråkig butik på Kungsholmen där _allt_, inklusive den mycket otrevliga personalen var gömd bakom en stor disk.

Senast redigerat 2008-08-15 23:23
Ursprungligen av Buckner:

Minns jag inte fel var JanssonData helsingborg först, vilket år låter jag vara osagt dock.

Enda erfarenheten jag har av dom är en mycket tråkig butik på Kungsholmen där _allt_, inklusive den mycket otrevliga personalen var gömd bakom en stor disk.

Jansson Data var om inget annat tidiga iallafall.

Ursprungligen av Buckner:

Enda erfarenheten jag har av Redagruppen är en mycket tråkig butik på Kungsholmen där _allt_, inklusive den mycket otrevliga personalen var gömd bakom en stor disk.

Personlig service var inte Redagruppens bästa sida. Handlade ett par datorer där då de hade lockpriser på vissa varor. Men i övrigt var det inte inspirerande att gå till deras butik. Deras hemsida var dessutom oöverskådlig och lite svårnavigerad, vilket jag framförde en gång och fick det nonchalanta svaret: Det är väl inte svårt att hitta, det är ju bara att...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-16 13:58

Kommer ihåg att jag fick ett mycket otrevligt bemötande de gånger jag ringde och dessutom var de väldigt krångliga när det gällde en del serviceärenden. Vände blicken och tittade aldrig tillbaka, kanske fler som tänkte så och därför de gått i konkurs?

Dessutom, vad är det för namn egentligen?

Nu ska vi inte vara så elaka. Min mor köpte sin första Mac där - en iBook G3 "snäck-macken". Även skrivare och sånt där. De har varit hur bra som helst mot henne, även när hon hade problem. När hon skulle köpa ny iBook G4 (den där fyrkantiga lilla vita) så gav de bra pris på den blå snäckdatorn. Var hur trevliga som helst.

(Jag tycker det är assynd att hon sålde snäckmacen, jag hade gärna tagit emot den istället... det är ju en kultdator idag!).

1
Bevaka tråden