Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tömmer jag 'hämtade filer' och 'dokument' i Leopard?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-16 09:47

Min rubrik säger allt. Hur får jag bort det som finns i 'hämtade filer' och 'dokument' i dockan i Leopard?:confused:

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-16 09:59

Genom att gå till respektive mappar och lägga hela rasket i Papperskorgen samt tömma densamma.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-08-16 09:59

Irriterar mig också på all "skit" som sparas där trots att jag i webbläsaren valt att ha skrivbordet som standard - det ligger åtskilliga GB där efter ett tag.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-16 10:03

Defaultinställningen i Safari är mappen Hämtade filer, det får man ändra manuellt.
I Firefox är skrivbordet förinställt.

Sen beror det ju rätt mycket på att du väljer att spara på en massa skit.

Ursprungligen av bossep:

Min rubrik säger allt. Hur får jag bort det som finns i 'hämtade filer' och 'dokument' i dockan i Leopard?:confused:

Hur tömmer du andra mappar? Det sker på samma sätt nu efter som de mappar du nämner just är mappar som du hittar i din hemkatalog.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-16 10:44

Jag hade hoppats på något typ högerklick 'töm' eller 'flytta till papperskorg som i iPhoto.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-16 10:54
Ursprungligen av bossep:

Jag hade hoppats på något typ högerklick 'töm' eller 'flytta till papperskorg som i iPhoto.

Du kan radera hela mappen genom att högerklicka på respektive mapp i din hemmapp.
Vill du bara radera innehållet så markerar du alla dokument i mappen och högerklickar.
Alternativet "Flytta till Papperskorgen" dyker upp i bägge fallen.
Inte så svårt va?

Om du inte vill ha Dokument-mappen i dockan, så kan du väl bara dra bort den därifrån?
Det är ju en kopia på dokument-mappen du har i hem-mappen.

Ursprungligen av Raphael:

Det är ju en kopia på dokument-mappen du har i hem-mappen.

Det är ingen kopia utan ett alias så tar man bort ett dokument i dokumentmappen så försvinner dokumentet från traven också. Så det finns inte två kopior av allt.

/Adam

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-16 10:59

Krångla inte till det nu.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-16 11:48

Ffg känner jag att boken 'The Missing Manual' skulle vara ett bra köp.

1
Bevaka tråden