Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rensa adresskomplettering i Mail?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det något sätt att rensa i adresskompletteringen i Mail.

D.v.s. när man börjar skriva någons namn kommer kompletterande alterntiv upp.

Problemet med vissa är att de bytt adress 10 ggr och jag aldrig minns vilken jag skall välja.

Gå in under menyn Fönster-Tidigare mottagare.

Då kommer det upp en lista med de adresser som använts och du kan ta bort dem du inte vill ha kvar.

En idé kan vara att helt enkelt stänga av funktionen för automatiskt sparande av mottagare. Vill man spara adresser så lägger man dem i Adressboken istället. Byter någon adress, så uppdaterar man adressen där. Då får man inga dubbla adresser, då har man alltid en aktuell.

Hälsar
R

Ursprungligen av Raphael:

En idé kan vara att helt enkelt stänga av funktionen för automatiskt sparande av mottagare. Vill man spara adresser så lägger man dem i Adressboken istället. Byter någon adress, så uppdaterar man adressen där. Då får man inga dubbla adresser, då har man alltid en aktuell.

Japp, så gjorde jag förr och tröttnade på det. Lite krångligt att ta fram adresserna och så glömde jag såklart uppdaterna typ jämt.

Ursprungligen av M. Sundbom:

Gå in under menyn Fönster-Tidigare mottagare.

Då kommer det upp en lista med de adresser som använts och du kan ta bort dem du inte vill ha kvar.

Japp, funkar att ta bort.

Men...

Jag har adresser som poppar upp trots att de inte finns i "Tidigare mottagare". Då blir det rätt svårt att ta bort dem

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-22 15:34

Du har dem inte i adressboken då? Där hämtar den ju information ifrån också.

Ursprungligen av NBK:

Du har dem inte i adressboken då? Där hämtar den ju information ifrån också.

Nej, däremot kan de finnas i sparade brev. Jag sparar nästan alla brev och om dessa adresser inte går att rensa bort i tidigare mottagare (det kan ju hända att jag aldrig sänt till dem och då är de ju inte "mottagare") så lär det inte finnas något att göra åt det...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-22 16:36

aha, då är jag med, visste inte att den letade adresser därifrån också. Alltid lär man sig något nytt.

Jag vet inte säkert om det är så, men det är den enda förklaring jag hittar.

Lite halvdålig implementation det tycker jag. En ren miss skulle jag kalla det.

1
Bevaka tråden