Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur synka Safaris bokmärken genom MobileMe?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Kan man inte synka sina bokmärke genom me, det kunde jag förut i .Mac
Om,, finns det något annat sätt att ha sina bokmärke kvar på nätet

Hans

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-08-25 18:19
Ursprungligen av Hans hager:

Hej
Kan man inte synka sina bokmärke genom me, det kunde jag förut i .Mac
Om,, finns det något annat sätt att ha sina bokmärke kvar på nätet

Hans

Jag synkar Safaris bokmärken mellan två olika Mac'ar och en iPhone. Fungerar utmärkt. Jag hade .Mac från början och det har fortsatt fungera efter me-uppdateringen. Har inte ändrat något i detta.
Förklara ditt problem bättre; VAD är det som inte fungerar? Finns inte "bokmärken" i systeminställningar för synkronisering? Eller är det påslaget, men inget synkas? ...etc...

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-01-11 21:26

problem med inkonsekvent information

Jag har ett problem dock efter 2 månader med perfekt synk så hittar inte mobileme de rätta bokmärkena. Synkar en itouch PBG4 med tiger och en Imac 24".
förstår inte felmeddelandet. Var bekräftar man?
se Skärmdump av felmeddelandet bif.

Det där felmeddelandet fick jag också tidigare. För mig löste det sig genom följande åtgärd:

Öppna "Systeminställningar", sedan ".Mac". Då får du upp en ruta med fyra flikar, "Konton", "Synkronisering", "iDisk" och "Avancerat". Klicka "Avancerat".

Längst nere till vänster har jag en ruta "Återställ synkroniseringsdata...", klicka på den.

OBS Jag har ingen aning om vad som EXAKT händer när man gör denna åtgärd. Ta backup innan! OBS

Hoppas det löser sig!

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-01-12 12:11

Innan jag börjar från vilken dator blir bäst om jag gör detta, tror du? Jag tror att jag vill ha inställningarna från den stationära kvar

Som jag redan sagt, jag har dålig koll på vad åtgärden egentligen gör...

Men det låter väl klokt att göra åtgärden på din stationära. För mig var det dock inget som försvann någonstans.

1
Bevaka tråden