Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med mitt internet, transmission?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-15 13:33

Hoppas nån kan hjelpa mig med detta?!

Ett par gånger per dag så hänger min internet anslutning - båda Safari och Firefox hänger - de börjar lesa inn en websida sen stoppar de. Det som är konstigt är att ofta fortsetter adium å fungera och transmission.
Har upplevd att problemet dyker upp iblant när jag startar transmission..

Har modem från comhem som är koblat till min airport extreme. Kundservice sier att alt är ok med mitt internet och modem.. . har inte haft problem med internet på min PS3..

Försök ställa ned högsta antal möjliga anslutningar ("Global maximum connections") i inställningarna till Transmission och se om det hjälper.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-16 12:22

Jag har stött på samma problem med comhem som ros. Staeds tips hjälpte, så tack och bock för den!
Nu strular visserligen inte transmission till det längre, men jag lyckas inte komma upp i några hastigheter att tala om efter att ha dragit ned antalet connections. Jag har ställt in statisk IP och forward:at en "Peer listening port" i min router. Jag har däremot inte rört UPnP-inställningen ännu, eftersom jag är lite skeptisk ifall den ställer till problem med säkerheten.

Nu lite frågor till den det berör:

1: Exakt vad är det som gör att antalet "Global connections" i Transmission påverkar min surfhastighet, när jag ska ha mellan 7-10Mbit i hastighet ned. Snor den portar från Firefox, Adium, mm. eller?

2: Har någon tips på hur jag kan få upp hastigheten? (Utan att äventyra säkerheten dvs., det sitter en burk med XP på routern också.)

3. Hur nollställer jag uppkopplingen när Transmission har sänkt all kontakt med yttre världen pga. för stort antal "Global connections"? Jag har upplevt att denna inte vill börja fungera igen, trots omstart av program och efter nedkoppling/uppkoppling mot routern.

Jag fortsätter gräva under tiden.

Transmission • View topic - Transmission causes leopard slow death

Den trådlösa nätverkskoppligen försvinner, kommer tillbaka fem minuter - å försvinner igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-16 17:24
Ursprungligen av Snabeldrake:

Transmission • View topic - Transmission causes leopard slow death

Den trådlösa nätverkskoppligen försvinner, kommer tillbaka fem minuter - å försvinner igen.

Lurigt fel det där, med tanke på att Transmission inte går ner själv. Det är väl bara att hålla sig uppdaterad på den där tråden också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-16 17:45
Ursprungligen av Mikster:

Lurigt fel det där, med tanke på att Transmission inte går ner själv. Det är väl bara att hålla sig uppdaterad på den där tråden också.

Transmission räknar medelhastighet under en viss tid, överföringarna stannar det är bara att du inte ser dem som nere, dock ser du att den rapporterade hastigheten sjunker rätt snabbt..

Ladda ner v1.22 igen så är alla fel borta.. Hade exakt de problemen med v1.3x.

Jao, 1.2.2 är OK.

Om man stänger av IP Flood Detection i sin router så flyter det på bra igen. Man behöver inte ändra några inställningar eller nedgradera till tidigare versioner. Vad jag har läst på internet så ökar inte detta risken för oss os x-användare, och internetleverantören har bra filter för att stoppa detta.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-07 17:55

Jag hade samma problem som du, uppgraderade min router till en TimeCapsule och nu har jag inte haft några som helst problem

(Jag hade ingen IP Flood Detection inställning i min gamla Netgear router).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-22 18:43

Tjenare! Jag sitter med dessa problem med Transmission. Det förstör både firefox och safari. Har ominstallerat olika versioner samt ändrat hur mycket bandbredd som ska gå till nerladdning. Även "speed limit" har prövats men utan resultat. Är det någon som kan ge mig en utförlig läxa i vad jag ska göra? uppgradera router till timecapsule? Betyder det att jag måste köpa nått nytt? ursäkta min okunnighet men vi måste alla börja nånstans... Det här problemet tillsammans med att adium loggar ut och in är det enda som håller mig borta från att vara helt nöjd med min macbook. Har senaste versionen av OS X och av programen.. Har surfat runt som en tok gällande detta men fortfarande problem.. Hjälp!!

Hej på er!
Jag började få också problem med internet en 3G 7,2Mbit/s TURBO E270 jag väntar visa
tider längre som vanlig på resultat och det började också hacka både Safari och Firefox?
Hur ska jag förkorta väntan?

  • Medlem
  • 2008-10-29 01:34

Testa med följande..

Plocka upp preferences-fönstret (under transmission-menyn).
Under fliken bandwidth, sätt "Limit download" till ca 90% av din internetanslutnings maximala nedladdningshastighet och sätt "Limit upload" till ca 25% av uppladdningshastigheten.
Under fliken "Peers", sätt "Global maximum connections" på 30 anslutningar och "Maximum connections" på 20.

Detta borde fungera bra för de allra flesta...

1
Bevaka tråden