Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya SonyEricsson på Tisdag

Tråden skapades och har fått 76 svar. Det senaste inlägget skrevs .

SonyEricsson ska ha presskonferans på Tisdagen den 4 mars. De väntas visa upp en rad nya mobiltelfoner.
Det ryktas bland annat om följande model.

T610 som sak vara en uppföljare till T68i, fast med inbygd kamera och plats för MemoryStick.

Läs Mobils artikel.

Luren på bilden ser väldigt fejkad ut. Själva telefonen är i perspektiv, medan loggan på skärmen är rakt. Men det ska bli kul att se vad som kommer på måndag, nya fliplurar kanske?

/M

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Martin Belak:
Luren på bilden ser väldigt fejkad ut. Själva telefonen är i perspektiv, medan loggan på skärmen är rakt. Men det ska bli kul att se vad som kommer på måndag, nya fliplurar kanske?

/M

Snygg fejk! Hur man får i kameran?
Ryktena är ju fantastiska

<nya fliplurar kanske?>

Ja det hoppas jag personligen på...

  • Medlem
  • 2003-03-01 16:34

Gammal nyhet, 18 feb, men flip-lur med dubbla kameror är det:
http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,265256,00.html

Jo, fast det där är ju en 3G-lur, det känns som ganska avlägset än så länge.

  • Medlem
  • 2003-03-01 19:21

Är mars/april avlägset? Tre startar sin 3G-tjänst då.

Och vad kommer det att kosta då? Hur många tror du kommer att shoppa en 3G-telefon inom ett halvår?

Någon som vet om syncmöjligheterna till Sonyericssons P800 är på G??

Ingen syncning på G som det verkar.......

Läste i en annan tråd att Apple inlett samarbete med ett företag som heter FusionOne. FusionOne står bakom programvaran MightyPhone som synkar SyncML kompatibla telefoner med en server. På deras hemsida finns att läsa att stöd för P800 är på g.

Jag lär byta min 6210 mot en ny SonyEricsson (inte t68i) den dagen som de funkar till 100% med OSX.

Ska bli spännande att se den nya SE modellen imorgon !

http://www.thinksecret.com/news/fusionone.html
http://www.mightyphone.com/learnmore/phones.htm

Jag har också en Nokia 6210 och väntar på den där perfekta telefonen att ersätta den med. Nokia 6100 hade varit en höjdare om Nokia inte missbedömt nyttan av bluetooth...

SonyEricssons Press Releaser 4 mars 2003.

T310
The T310 – a colour screen mobile phone with a very strong gaming and imaging offering, which will begin shipping during this week in selected markets.
Press release T310.

T610
The T610 – a 65K colour screen mobile phone with inbuilt digital camera. The T610 is the first Sony Ericsson product with QuickShare™; meaning that the products offer the easiest, fastest and smartest way to share images with friends, family or colleagues.
Press release T610.

T606
The T606 mobile phone, a dual-band CDMA mobile phone for the North American market that showcases the latest innovations in entertainment and personalization.
Press release T606.

T608
The T608, the first CDMA phone with integrated Bluetooth™ wireless technology available in the United States.
Press release T608.

Bluetooth music handsfree. HBM-30
The HBM-30; a music handsfree for music enthusiasts who never want to miss a call.
Press release HBM-30.

GPRS/Wireless LAN PC-Card. GC79
The GC79, a new GPRS/Wireless LAN PC-Card for mobile professionals. By combining the best of two worlds, offering global wireless access and fast local connection, the GC79 provides easy and fast access to e-mails, SMS and fax as well as access to Internet, intranet and company networks.
Press release GC79.

A1301S
This is the Industry’s first mobile phone with 290 degree rotating “MOTION EYE” integrated camera with photo light. The A1301S is the first Sony Ericsson phone with integrated 310K-pixel camera enabling still or moving image capture and editing functionality. The dual changeable front and back panels offer users the ultimate in personalization and a total visual entertainment experience.
Press release A1301S.

On-line application shop for the P800
Starting today, P800 users will be able to buy business and leisure applications which give extra functionality to their P800, such as online dictionaries, mileage managers, games and travel guides. The Sony Ericsson on-line application shop is built with technology and services from Handango, the leading publisher and platform for mobile software.
Press release on-line application shop for P800

Länkar till svenska artiklar:
SonyEricsson Press room
Aftonbladet
Expressen
Dagens Nyheter
Svenska Dagbladet
Ny Teknik
Dagens Industri
Computer Sweden
PC För Alla
Tidningen Mobil: T610
Tidningen Mobil: T310

[ 04. mars 2003, 17:51: Meddelandet ändrat av: Chaosstar ]

Nice! *nyhetstorsk*

Finns det nån webbserver som är underdimensionerad så är det Mobils. Den dyker alltid vid lite större tillfällen.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Finns det nån webbserver som är underdimensionerad så är det Mobils. Den dyker alltid vid lite större tillfällen.

Skit i Mobil, det är ju Sony Ericsson som släppt telefoner. Deras pressite hittar du på http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?page=GIS

Mycket bättre än Tidningen Mobil.

/M

Ah, lite bilder och info:

http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,271714,00.html

Som vanligt brukar läckta bilder på mobiler stämma bra med vad som faktiskt kommer.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Martin Belak:
Skit i Mobil, det är ju Sony Ericsson som släppt telefoner. Deras pressite hittar du på http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?page=GIS

Mycket bättre än Tidningen Mobil.

Ah, tack, jag var faktiskt där och letade lite. Jag brukar ha svårt att hitta nått vettigt på SE:s sajt. Den är flashig med inte alls lika enkel som Nokias, då vet man direkt var man ska gå för att hitta info.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-03-04 12:51

Härligt då får man byta ut T68:an om några månader.

Ja Mobil är botten vad gäller "seghet" på hemsidan.
Dessutom efter mycket väntande vid denna timme - dom har ej fått ut något från presskonf. ännu.
En annan länk vad gäller ex. mobiler är:
http://www.nyteknik.se/pub/ipsart.asp?art_id=26830

Där finns i alla fall lite matnyttigt, och sidan laddar "normalt"

Den nya MP3-spelaren med bluetoothkoppling till mobilen var fräck! Och en blixt som tillbehör tror jag också är smart.

heh, mobil har inte fått fram nått än. Och sidan har dykt två gånger.

Jag tycker att de nya mobilerna verkar riktigt bra. Är lite besviken på att det inte är något memorystick i T610. Har i alla fall inte sett någon info om det än. Tycker att det var dags för det.

Funktionsmässigt verkar det ju dock bra. Det ser relativt okej ut på bilderna. SonyEricsson är ju känd för att alltid ha kassa bilder så det är svårt att sägga. Man vill ju gärna ha mått, vikt, bateritid m.m. också innan man utalar sig för mycket positivt eller negativt.
Men vad tycker ni...

Såg just den här lilla rackarn också...

Mobile Flash MPF-10
MPF-10 is a snap-on camera flash accessory for your T610. When you need more light, connect the Phone Flash MPF-10, press the flash button and capture the moment.
Info Mobile Flash MPF-10

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-03-04 14:05
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Chaosstar:
Jag tycker att de nya mobilerna verkar riktigt bra. Är lite besviken på att det inte är något memorystick i T610. Har i alla fall inte sett någon info om det än. Tycker att det var dags för det.

Funktionsmässigt verkar det ju dock bra. Det ser relativt okej ut på bilderna. SonyEricsson är ju känd för att alltid ha kassa bilder så det är svårt att sägga. Man vill ju gärna ha mått, vikt, bateritid m.m. också innan man utalar sig för mycket positivt eller negativt.
Men vad tycker ni...

Enligt aftonbladet verkar den ha minneskort.

"T610 är efterföljaren till den tidigare prestigemodellen T68i. Den nya telefonen har skärm med betydligt fler färger än T68i. Den har mp3-spelare och en inbyggd kamera och plats för minneskort. Telefonen kommer att börja säljas under andra kvartalet i år".

Men vad är detta? En SonyEricsson P802?

Någon som ser vad det är för skillnad mot P800? Inte jag..

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Goldbeach:
Men vad är detta? En SonyEricsson P802?

Någon som ser vad det är för skillnad mot P800? Inte jag..

" The Sony Ericsson P802 has a complete Chinese interface for messaging and contacts and the input methods are Pinyin and Stroke. It also supports Chinese handwriting recognition."

Kanske nåt för den kinesiska marknaden?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Adrian B:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Goldbeach:
Men vad är detta? En SonyEricsson P802?

Någon som ser vad det är för skillnad mot P800? Inte jag..

" The Sony Ericsson P802 has a complete Chinese interface for messaging and contacts and the input methods are Pinyin and Stroke. It also supports Chinese handwriting recognition."

Kanske nåt för den kinesiska marknaden?

Det känns lite dramatiskt att ge den en annan beteckning. Det vore som om BMW skulle kalla BMW 750 för BMW 752 i de länder där det står ´mph´ på hastighetsmätaren.. Eller som om Apple skulle kalla sina ÅÄÖ-tangentbordsbestyckade datorer för Tex PowerBook de luxe...

<Enligt aftonbladet verkar den ha minneskort.>

Låter ju kanon i sådana fall. Lär nog bli en T610 för min del. Bara den känns rätt då man träffar den irl också.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-03-04 15:44
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Robban:
Enligt aftonbladet verkar den ha minneskort.

Står inget om det på SE:s egen Specifikations-sida. Däremot så har den DRM (Digital Rights Management) inbyggt. Va kul!

Bevaka tråden