Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ställa om klockan i iphone efter batteristopp?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har haft batteriproblem med min iphone. Därför dog iphone idag. När jag laddat upp igen går klockan fel. I inställningar står det att tiden ska ställas in automatiskt men inte ens efter synkning via itunes får jag rätt tid [macen har rätt tid].

Kan man gå in manuellt och ställa om klockan i iphone? Hur?
mvh Jonas

Iphone har ställt om sig över natten. Jag har alltså inget problem längre. mvh Jonas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-15 08:06

klockan ställs efter satelittid och bör tryckas ut över gsm, alternativt kan man behöva kontakt med GPSen för att det skall rassla igång. Håller med om att det borde finnas en funktion som heter typ "hämta ny tid?" klockan är 08:06 nu

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-08-15 09:48

I en iPhone 2G ställs också tiden in korrekt när man startar med ett fungerande SIM-kort. Jag totaltblåste min 2G med den inbyggd raderingsfunktionen och då tömde den batteriet. Efter uppladdning och re-pwnage så stod klockan i en annan galax. Men efter att ha stoppat i SIM-kortet så ställdes klockan rätt på en gång.

Jo, om man vill ha rätt tid över ett nätverk så måste man ha ett nätverk - utan SIM-kort har man inget nätverk.

Ursprungligen av frazze:

I en iPhone 2G ställs också tiden in korrekt när man startar med ett fungerande SIM-kort. Jag totaltblåste min 2G med den inbyggd raderingsfunktionen och då tömde den batteriet. Efter uppladdning och re-pwnage så stod klockan i en annan galax. Men efter att ha stoppat i SIM-kortet så ställdes klockan rätt på en gång.

1
Bevaka tråden