Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur hittar man driftstatusen för MobileMe?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förr - DotMac - så kunde man se i en liten ruta på deras sajt hur driftstatusen var. Var finns detta efter metamorfosen till MobileMe? Var har Apple gömt detta?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2008-08-15 09:16

Apple.com -> Support -> Mobile Me

Apple - Support - MobileMe

Tack. Jag ser att dom tagit bort den lilla rutan med realtidsrapporter...och att dom slutat uppdatera info om driften (senaste info är 4 dagar gammal). Detta säger allt om hur stora problem dom har med MobileMe. Jag tror att det är kris på den avdelningen av Apple.

Ursprungligen av Ree_Tab:

Apple.com -> Support -> Mobile Me

Apple - Support - MobileMe

Jaså gör det?
På vilket sätt berättar borttagandet av information att de har problem?
Som de säger over there så tycker jag att du "jump to conclusions".

Tänk igen: Om dom verkligen skulle realtidsinformera om alla problem så skulle det se illa ut - även för sajtbesökare som bara tittar in och är nyfikna på det däringa MobileMe. Så - dom mörkar helt enkelt - stänger av realtidsinfo och kör med grön lampa (=allt funkar perfekt) trots att halva världen vet att det är kaos (sedan ett dygn funkar inte psh till iPhones t.ex.).
"jump to conclusions"? Var inte så naiv, medborgare. Det är en hård värld därute. Marknadsekonomin. Apple gör bara vad alla företag gör: dom mörkar dåliga nyheter. Detta är helt logiskt.

(vem har sagt något om "berättigar"?)

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jaså gör det?
På vilket sätt berättar borttagandet av information att de har problem?
Som de säger over there så tycker jag att du "jump to conclusions".

1
Bevaka tråden