Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reparera tappad iPhone?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-13 23:42

Var ute en repa med hojen idag och missade att stänga till dragkedjan på midjeväskan, vilket resulterade i att luren fick sig en flygtur i 120-130 blås. Hade ett tjock skyddsskal till den, vilket delade på sig ganska snabbt efter impact att döma av hur det såg ut på platsen, och telefonen klarade sig väldigt bra. Det som hände var att baksidan blev ganska repig och att plasten vid metalramen nere i vänstra hörnet öppnade sig någon mm. I övrigt funkar den som tidigare (dock tycker jag att den laggar nu, men det kan vara placebo)

Det jag undrar över är hur man ska gå till väga för att laga den, bör man lämna in den till apple eller ska man pula själv? (är väldigt teknisk och skapligt händig av mig) Vart hittar man isf. en baksida till hyffsat pris? Har letat lite på ebay samt försökt googla fram något, men det har varit rätt dåliga resultat.

//Edit
Telefonen är en 16GB 3G lur

Du kommer inte kunna hitta några reservdelar från svenska servicecenter eftersom iPhone inte repareras här utan antagligen byts ut precis som en iPod.

eBay (och USA) är nog bästa tipset tyvärr. Kan vara så att delar för iPhone 3G inte hunnit ut på gråmarknaden ännu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-14 20:43

Segt :/ Funderar på om man ska försöka ta isär den och slipa/spackla/lacka baksidan egenhändigt, så får man en även egen prägel på den
Sitter det någon elektronik i skalet som behövs lossas eller är det bara att plocka bort såfort man delat på den? Hur delar jag enklast på den, med ett rakblad? Finns det något man ska akta sig för?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-15 20:18

Det finns en site som har beskrivningar på hur man öppnar en Mac, en iPod eller en iPhone. Jag tror att det heter iFixit: iPod, iBook, & PowerBook Parts and Accessories. Kolla där hur man öppnar fanstyget. De säljer i alla fall reservdelar till andra burkar. Kanske iPhone också.

Deras filmer (eller var det stillbilder?) om hur man öppnar prylar är kul att se.

Lycka till!

Oj, tackar! Har sparat länken till PDAParts (pdaparts.com) till den oundvikliga dag när batteriet måste bytas....

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-08-15 21:26

du har ju kameran bakpå, så det är väll bra o inte sätta färg på "titthålet"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-18 22:57

Finns det någon svensk affär som säljer verktygen måntro?

1
Bevaka tråden