Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säkerhetskopiering av DV-band

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har nåt bra tips på hur man kan säkerhetskopiera DV-band till hårddisk på nåt bra sätt? Dvs bara spara videon rakt av som .dv-filer utan ytterligare komprimering, en fil per band.

Jag har två problem med iMovie - dels att det inte går att stänga av den automatiska indelningen i klipp då man importerar. Hade man kunnat få ett klipp per band så hade jag ju bara kunnat leta upp denna .dv-fil i finder och "varit hemma" så att säga.

Om jag drar alla klipp till tidslinjen och sedan väljer "exportera med quicktime" och DV-format så blir slutresultatet sämre än de enskilda klippen (antar att den komprimerar om videon vid rendrering)

Någon som kan hjälpa mig?

Nu vet jag inte vilken version av iMovie du använder för det skriver du ingenting om men med iMovie HD 6 (http://www.apple.com/support/downloads/imovieHD6.html), så kan man välja att högerklicka på de importerade projekten i Finder och där-ut-i finna de .DV-filer som du pratar om. Hur det är löst i iMovie 08' kan jag inte svara på..

EDIT: Sorry, jag missförstod. :/ Du vill bara spara ETT klipp - av hela bandet. Ja, men det kanske finns något program som kan sätta samman dem utan alltför stort besvär (.dv-filerna)? Okomprimerat?

Kanske detta kan vara något? AddMovie

Jag kör iMovie 08.

Ja, jag vill alltså slå ihop klippen till ett enda, utan att göra en export (eftersom att kvalitén försämras då) Eller få iMovie att låta bli att skapa klipp automatiskt.

Hittade förresten menyvalet "Sammanfoga klipp" i Redigera-menyn, men det är inaktiverat (grått) oavsett vad jag gör. Skumt..

QT pro.

Quicktime Pro funkade ju utmärkt ja..

Tackar!

1
Bevaka tråden