Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför kopplar det inte? (T68i - iBook)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-02-26 18:55

Bluetooth-symbolen i menyraden har sina tre streck igenom sig, bluetooth-kommunikationen mellan telefonen och datorn funkar.

Jag sätter datorn i vila och väcker den igen. Då utspelar sig följande scenario: Telefonen visar "Bluetooth-anslutningen avbröts" (men jag fortsätter att ha den i sökbart läge). Bluetooth-symbolen i menyraden har nu inte tre streck igenom sig, utan visar bara att Bluetooth är påslaget (svart BT-symbol). För att få tillbaks de tre strecken räcker det att dra ur bluetooth-adaptern och sätta i den igen. Innan jag gjort det kan jag varken leka med Clicker, iSync eller Adressbokens BT-finess.

Ska Bluetooth i Mac OS X bete sig såhär, eller är det just min dator som strular???

  • Oregistrerad
  • 2003-02-26 20:15
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Emil Svensson:
Bluetooth-symbolen i menyraden har sina tre streck igenom sig, bluetooth-kommunikationen mellan telefonen och datorn funkar.

Jag sätter datorn i vila och väcker den igen. Då utspelar sig följande scenario: Telefonen visar "Bluetooth-anslutningen avbröts" (men jag fortsätter att ha den i sökbart läge). Bluetooth-symbolen i menyraden har nu inte tre streck igenom sig, utan visar bara att Bluetooth är påslaget (svart BT-symbol). För att få tillbaks de tre strecken räcker det att dra ur bluetooth-adaptern och sätta i den igen. Innan jag gjort det kan jag varken leka med Clicker, iSync eller Adressbokens BT-finess.

Ska Bluetooth i Mac OS X bete sig såhär, eller är det just min dator som strular???

Det är din dator!

Jag löste mina BT problem genom att ladda ner den fulla 10.2.4 uppdateringen!

´Mac OS X 10.2.4 Combined Upd.dmg´

Sen dess har BT fungerat!

  • Oregistrerad
  • 2003-02-27 15:52

Hmm - det berodde visst på att jag hade blåtandsadaptern i usbhubben. Isatt direkt i datorn funkar det bra!

1
Bevaka tråden