Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bankfuck !

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, ursäkta för svärordet men hur dyrt är det egentligen med bankfack ? Över 1.000 kr för ett år.:mad: Har kommit på att jag nog måste skaffa lite mer vuxenpoäng och skaffa backup, extern hårddisk och bankfack som alla andra vuxna har.
Jag har bara kollat på en bank men blev lite chockad av priset. Så kan någon snäll människa eller någon här på 99.se ge tips om bankfack; pris, vad man kan lägga med och något annat tips så jag inte gör på nybörjarfel. Tackar !

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-08-10 16:10

Skaffa ett kassaskåp i stället. Du kan få ett begagnat för ca 5000:- som står emot brand och obehöriga händer.:)

När man tänker efter kanske inte en heltossig idé. Får fundera på hur mycket trygghetsnarkoman jag är. Vill egentligen inte vara det. Rädsla föder rädsla.
Tänk att kunna ha den stående på balkongen (har inte plats inne) och låsa in alla datorer och annat viktigt i den och veta att den står emot inbrott (väl ?) och oväder.
Väger ett ton och omöjlig att flytta ?

Utomhus är nog ingen bra idé..

Bankfack är dyrt helt enkelt pga att folk lägger sina svarta pengar i dem. De struntar i vad det kostar

Ursprungligen av ru4real?:

Bankfack är dyrt helt enkelt pga att folk lägger sina svarta pengar i dem. De struntar i vad det kostar

Haha - så sant! Bra målgrupp att vända sig mot (kunder som inte bryr sig om vad det kostar alltså)

250:-/året. Då får du plats med en halvryggspärm ungefär.
Borde räcka för viktiga papper och lite juveler etc.
En radda foton på ens prylar är bra att ha i facket med...
(Den dag ditt hus brunnit ner och du märker att ditt försäkringsbolag består av avkomman av trogdolyter och nejsägare....)

Rekommenderar Handelsbanken Västra Frölunda. Stort valv....
Totalanal säkerhet.

Tidigare skrivet om vad som skall finnas som standard i ett bankfack;

En pistol, några extra magasin, många pass i olika namn, en mapp med örnar på framsidan och ett kodnamn på "Blå Pelargon" t ex., en halv mille i olika valutor (dollar, pund etc). Ock en liten flarra Whisky av bra qualität!

Har haft fack på Handelsbanken VF tidigare. Bra ställe.

Vet ej om de har olika prislista om du är kund i banken eller kommer utifrån.

Foton på värdesaker förvarar jag alltid online, men bankfack för smutsiga saker vore kul att ha

1
Bevaka tråden