Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple nu värt mer än Google

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-13 23:09

Apple har precis gått om Google och ligger nu 3:a bland viktiga teknikbolag.

- Microsoft (MSFT) - $255,648,204,000
- IBM (IBM) - $169,964,678,000
- Apple (AAPL) - $157,012,662,240
- Google (GOOG) - $156,392,862,560
- Cisco (CSCO) - $142,125,692,160
- Intel (INTC) - $135,658,860,000
- Hewlett-Packard (HPQ) - $111,866,423,760
- Nokia (NOK) - $97,746,699,520
- Research In Motion (RIMM) - $71,143,935,000
- Disney (DIS) - $59,257,501,500
- Dell (DELL) - $50,483,256,060

Källa: macrumors.com

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-08-14 00:03

Bara en tidsfråga innan Microsoft spelar i underläge

Är Disney ett teknikbolag??? Knappast

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-14 10:41
Ursprungligen av Zimmerman:

Är Disney ett teknikbolag??? Knappast

Disney äger Pixar som gör flera program. Vad sa du nu då?

Jomen...Disney är ju en av världens största medie/underhållningsproducenter - och även Pixar's huvudsakliga omsättning borde ju komma från filmerna etc. Jag kan inte fatta att ett och annan mjukvarulösning som Pixar fixat ihop - och som inte finns att köpa för vanliga dödliga - kan ha mera än en marginell del i megabjässen Disneys omsättning. Jag fattar inte detta. Hur tänker dom när dom reggar Disney som ett teknikföretag? Är Warner Bros också ett teknikföretag? Universal dom har några patent tror jag)? Är då t.ex. BMW ett media/underhållningsföretag? Dom gör ju svindyra reklamfilmer som distribueras world wide och ses av miljarder.

Jag måste kolla upp detta...

Ursprungligen av acke:

Disney äger Pixar som gör flera program. Vad sa du nu då?

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-08-14 11:51
Ursprungligen av Zimmerman:

Jomen...Disney är ju en av världens största medie/underhållningsproducenter - och även Pixar's huvudsakliga omsättning borde ju komma från filmerna etc. Jag kan inte fatta att ett och annan mjukvarulösning som Pixar fixat ihop - och som inte finns att köpa för vanliga dödliga - kan ha mera än en marginell del i megabjässen Disneys omsättning. Jag fattar inte detta. Hur tänker dom när dom reggar Disney som ett teknikföretag? Är Warner Bros också ett teknikföretag? Universal dom har några patent tror jag)? Är då t.ex. BMW ett media/underhållningsföretag? Dom gör ju svindyra reklamfilmer som distribueras world wide och ses av miljarder.

Jag måste kolla upp detta...

Om du hade kollat macrumors.com hade du sett hur de benämner Disney

Ursprungligen av Zimmerman:

Är Disney ett teknikbolag??? Knappast

Att hjärntvätta barn kräver sin teknik;)

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-08-14 08:14

Härligt nu är Apple top3 på listan
Undrar hur lång tid det tar innan dem går om IBM, om dem kommer göra det?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-08-14 10:57

Iofs beskriver det där ju endast marknadskapitalet (alltså värdet per aktie multiplicerat med antalet aktier). Aktiepriserna går upp och ner hela tiden så det kanske inte är så mycket att hänga upp sig på. Helt oväsentligt är det ju inte heller, men årsvinsten tycker iaf jag är mer väsentlig än vad spekulanterna på aktiemarknaden tror om framtiden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-14 16:21

Som Jogin säger, ett kanske inte helt korrekt sätt att mäta hur mycket ett företag är värt utan mer vad marknaden tycker att det är värt. Vinsten ligger väl i att många tror på Apple och deras affärsmodell.

Zimmerman > Pixar säljer Renderman till oss vanliga dödliga. Men nu är det väl inte därför riktigt som de listar Disney. Jag hittar inte MacBro pratar om.

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-08-15 11:50
Ursprungligen av acke:

Jag hittar inte MacBro pratar om.

"For interest, MacDailyNews compiled a list of the market values of other notable companies"

Den har pendlat rätt bra, störtdök för nån vecka sen från runt $180.

En annan han sälja av dagen innan (ca. 179), det var nog enda gången jag har haft tur med APPL.
En kort stund låg den under 150, satt på Avanza och funderade på att köpa tillbaka dom då de passerade 150 på vägen upp, men vågade inte.
Där fick man...

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-15 08:54

.. och imorgon hostar Steve Jobs och då faller kursen ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-15 10:19

Market cap Coca Cola 50 Miljarder USD
Varumärkets värde enligt Interbrand 120 miljarder USD

Det finns givetvis ett glapp mellan marknadsvärdet och värdet

1
Bevaka tråden