Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

T68i +D-Link 120 Blutooth+jaguar= Rock´nroll :)

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

T68i funkar jätte bra med jaguar och bluetooth. tyvärr framgår det inte att man måste ha en default installation av 10.2 annars fungerar inte bluetooth.Man måste alltså ha BSD paketet installerat. ingen biggie, men om man inte vet det...grhh
Jag testade DIAL , SMS ifrån adressboken och Isync med Ical idag och testar incoming call imorgon..

T68i borde vara varje mac ägares egendom

Kan det finnas fler här som vill dela med sig av sina erfarenheter av T68 Bluetooth och Jaguar?

  • Oregistrerad
  • 2002-10-06 12:38

Hos mig funkar allt klockrent!

DIAL, SMS ifrån adressboken även inkommande SMS funkar jättebra, enkelt att bara svara på SMS direkt på skärmen. Isync och Ical, klockrent även när någon ringer.

Mycket imponerande!!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: stålis:
Hos mig funkar allt klockrent!

DIAL, SMS ifrån adressboken även inkommande SMS funkar jättebra, enkelt att bara svara på SMS direkt på skärmen. Isync och Ical, klockrent även när någon ringer.

Mycket imponerande!!

Like clockwork!
Jag är bluetooth beroende ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-07 21:00

Hur skriver man ett sms från datorn?
Behöver jag ngn mer programvara förutom iCal, iSync och adressboken för att få allt att lira?

Mer roliga saker man kan ta för sig? Gärna med how-to pointers.

  • Oregistrerad
  • 2002-10-08 10:46

Jag har fått allt att fungera perfekt förutom i kombination med ett blåtandsheadset. Jag kan alltså inte svara genom att trycka på svara i datorn och sedan prata i headset utan jag måste använda den "fysiska telefonen" om ni förstår vad jag menar. Får hoppas detta kommer i en 1.0 release.

Detta är nog tyvärr en begränsning i telefon och eller BT-implementationen. Det går inte att ha fler än en BT-pryl gående åt gången...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: cubeuser:
T68i funkar jätte bra med jaguar och bluetooth. tyvärr framgår det inte att man måste ha en default installation av 10.2 annars fungerar inte bluetooth.Man måste alltså ha BSD paketet installerat.

Är du helt säker på det?? Jag har då använt Bluetooth med min T68i utan det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-08 20:02

Kan bara ta och hålla med.
Har fått överta en T68i och köpte genast en BT adapter ...
Tips på funktioner någon?
Kan man skicka tex melodier och sånt?

Bilder är inge problem, att synca adressboken skulle jag göra utan iSync, borde vara inbyggt i adressboken tycker jag ...

Har en gammal R520 - som har fungerat utmärkt i ett tag nu - skall bli spännande och se om även den fungerar bra med iSync och Mac. Har alltid gillat Palm och deras synk - skönt att ha det med mobilen istället.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ivar:
Kan bara ta och hålla med.
Har fått överta en T68i och köpte genast en BT adapter ...
Tips på funktioner någon?
Kan man skicka tex melodier och sånt?

Bilder är inge problem, att synca adressboken skulle jag göra utan iSync, borde vara inbyggt i adressboken tycker jag ...

Grattis till ditt BT!
jag kunde skicka melodier nya och gamla, teman, bilder, screensavers, enstaka telefon nummer som vcard eller hel synch med kalender adress bok och Ical.
Jag är nöjd när man får med to do list från ical.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Rickard A:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: cubeuser:
T68i funkar jätte bra med jaguar och bluetooth. tyvärr framgår det inte att man måste ha en default installation av 10.2 annars fungerar inte bluetooth.Man måste alltså ha BSD paketet installerat.

Är du helt säker på det?? Jag har då använt Bluetooth med min T68i utan det.

Står på apples support sidor och min funkade inte utan så jag jag är säker på att det behövdes på min maskin i alla fall

Om ngn vill ha teman till T68 så har jag 154 st, inte ala är högkvalitativa (inte jag som gjort dem) men man kan alltid ändra på dem med Themeedit för OS X

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: screwpull:
Om ngn vill ha teman till T68 så har jag 154 st, inte ala är högkvalitativa (inte jag som gjort dem) men man kan alltid ändra på dem med Themeedit för OS X

ladda upp dem i en fil till filarkivet (packade) så kan du dela med dig till alla på 99

Fixar det omgående....



[ 15 Oktober 2002, 09:50: Meddelandet ändrat av: screwpull ]

.Mac nere nu, kommer inte åt att ställa in så man komemr åt min Puiblic mapp.... Återkommer senare

Nu är den packade filen uppe på:

http://homepage.mac.com/rafikd/FileSharing2.html

Ladda ner och hitta ngn favo!

Kan någån få mig att fatta varför mina kalendertider flyttas fram med en timme i iCal varje gång jag synkar den med med T68i? Vad är det som ställer till det??

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: screwpull:
Kan någån få mig att fatta varför mina kalendertider flyttas fram med en timme i iCal varje gång jag synkar den med med T68i? Vad är det som ställer till det??

kolla din tid (GMT tid och sommar tid allt det där i både ical och i T68 an. låter som du har GMT+1...
detta är ingen bugg utan en inställning att göra antingen i telefonen eller i datorn.

Tror faktiskt att det är en bugg. iCal och/eller T68an klarar inte av Daylight Saving Time...

T68:an står på GMT och 1 t sommartid...Det måste vara en bugg för ändrar jag GMT i T68 blir det minus en timme och vice versa.. Ngn som har samma strul??

T68an kallar daylight saving, men, något lustigt är när man ställer in gmt tid sedan lägger till daylight time, så ändras det på ett skumt sätt, detta måste göras i en sekvens på rätt sätt, tror det står beskrivet i manualen.
Hur Ical tolkar det? vet ej. Men det är inte telefonen eftersom min funkar prima tillsamans med Ical .

Men kan inte du skriva ner hur du stält in din tele.. Får inte min att fungera, blir så jäkla arg för att tiderna kastas om

Enligt den nya förordningen SFS 2001:127 gäller följande:

o Sommartid skall gälla i landet under viss period varje år.
Sommartid innebär att normaltiden ökas med en timme.
o Sommartiden börjar klockan 02.00 normaltid sista söndagen i mars.
Tiden anges då som klockan 03.00 sommartid.
o Sommartiden upphör klockan 03.00 den sista söndagen i oktober.
Tiden anges då som klockan 02.00 normaltid.

Du skall ställa din telefon på GMT+1 samt på Sommartid+1 timme. Din dator skall du ställ in på samma sätt, men det fixar antagligen Internet Time Server åt dig om du bara har pekat ut var i världen din dator står.

När du sedan synkar din iCal med din T68 skall dina möten få samma tider på båda ställena. Jag har gjort enligt ovan, och det funkar för mig.

Liten anekdot; för länge sedan sedan hade man lokal tid i Sverige. Dvs, 13:40 i Göteborg var inte samma tidpunkt som 13:40 i Stockholm. I samband med järnvägens utbyggnad så ändrades det till att hela Sverige fick samma tidszon.

[ 23 Oktober 2002, 14:50: Meddelandet ändrat av: ace4711 ]

Tackar för tipset! Nu fungerar det superfint! Det var min T68 som var felinställd. Den stod på GMT +1 t för sommartid.. Klantigt värre att typ

Det fungerar inte när man synkar tillbaka.. alltså det fungerade vid första synkningen men sen när man lagt till ngt i iCal så blir det flyttat i T68:an

Ger upp typ.....

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: screwpull:
Det fungerar inte när man synkar tillbaka.. alltså det fungerade vid första synkningen men sen när man lagt till ngt i iCal så blir det flyttat i T68:an

Ger upp typ.....

Hur har du ställt klockan på din Mac? Har du pekat ut Sverige som tidszon och använder Tid-server?

CEST som tidszon, Sverige/stockholm som närmaste stad. Apple Europe som tidsserver... T68:an är inställd på GMT +1 tim, 1t sommartid, automatisk tidzon står på av....

Sorry, men jag förstår inte vad det är för fel. Det funkar för mig, och jag har till synes samma inställningar.

Jepp... jäkligt synd... Min T68 är kanske besatt

Bevaka tråden