Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera FMP 4 databas till Bento?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet om och hur man kan importera och fortsätta använda en databas skapad i FMP 3 eller 4? Vore skönt om det gick att använda den gamla filmregister databasen på nya Intel Macar. Hoppas någon har en smidig lösning.

Det går att konvertera fm3 och 4 till fmpro6 och sen från 6:an och uppåt, för det har jag gjort...

Ursprungligen av jennybalsta:

Det går att konvertera fm3 och 4 till fmpro6 och sen från 6:an och uppåt, för det har jag gjort...

Måste jag mao ha FMP6 innan jag kan komvertera databasen vidare? Du får gärna skicka en "vägbeskrivning" hur du har gått tillväga...

Vägbeskrivning: Starta FM 9. Välj Arkiv > Öppna, peka på filen, den konverteras till FM 7 formatet (det är samma format i 7-9).

Men du undrade faktiskt hur du konverterar från FM till Bento, det är något helt annat. Du kan inte från någon verision av FM komma till Bento, då måste gå via något annat format emellan.

Kanske så här, FM4->FM9, exportera som textfil, importera till Bento (om det nu går).

1
Bevaka tråden