Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Azureus sänker maxhastigheten själv

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-13 17:33

Hej
har previs bytt bredband till 10 mbit från 2 mbit.
Fixade NAT-grejen som nu lyser grön etc.

Men Azureus håller på och krånglar och ställer in en maxnedladdningshasighet. Jag kan ändra på den men det slår tillbaks efter ca 10 sek. Detta gör att det slår tillbaks till tex 80 kbps eller 180 kbps.. lite som den vill

Men betydligt mer än så bör jag ju kunna få? Tar jag bort begränsningen poppar det upp till typ 450 kbps men sen slår det där tillbaks och det går ner.

skumt?

Senast redigerat 2008-08-13 18:15
  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-08-13 18:43

Jag skulle byta till transmission. Det gjorde jag.

  • Oregistrerad
  • 2008-08-13 23:14
Ursprungligen av gabra:

Jag skulle byta till transmission. Det gjorde jag.

Kan du argumentera varför?

Jag använder Azureus just för att det är den mest kompletta och kompatibla BT klienten som finns och som fungerar med alla trackers. Den har massa trevliga funktioner och är modulärt uppbyggd (Med plugins). Jag skulle inte byta den för allt smör i småland.

Dock så är den ju skriven i Java, och även på en snabb maskin (2xDualCore MacPro med 8 Gig ram) så känns det att den är igång

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-08-14 13:25
Ursprungligen av studiox:

Kan du argumentera varför?

När jag provade Azureus så kändes det som om jag var tillbaka i gamla Kazaa. Det var en massa stökig reklam överallt. Det kanske finns andra varianter utan reklamen men jag provade bara den version som jag hittade först. Om det finns olika versioner så tycker jag inte att det är ok. Det är trams som microsoft och realmedia får syssla med och de är inte välkomna i min dator.
Azureus åt upp nästan allt mitt minne som min gamla iBook och eftersom klienten bara skall ladda ned och upp så borde den inte kräva så mycket av min dator.
Jag upplevde dessutom att det fanns en massa inställningar som jag inte förstod i Azureus och eftersom dålig användarvänlighet är en stor anledning varför jag kör mac så hamnade snabbt Azureus i papperskorgen.

Transmission gör det den skall göra. Jag kan ladda upp och ned och snabbt välja vilka filer som skall vara med. Uppdateringar är täta. Dessutom är det otroligt lätt och tar nästan ingen prestanda. Ett toppenprogram helt enkelt.

Jag har läst att det skall finnas problem med transmission och trackers men jag har aldrig stött på några sådana så jag misstänker att det de problemen är lösta idag.

Svar

Ursprungligen av gabra:

Jag skulle byta till transmission. Det gjorde jag.

DU HAR FULLT RÄTT MED DINA ÅSIKTER du svarar på smidig inteligent och förklarar.
Brara jag har en fråga kan du svara på den? Om jag har en gammal 10.4.11 tiger
vilken ¨transmission passar på min dator de är för många alternativ.......:(

Ursprungligen av krabe_777:

Brara jag har en fråga kan du svara på den? Om jag har en gammal 10.4.11 tiger vilken ¨transmission passar på min dator de är för många alternativ.......:(

För många alternativ? Var ser du alla de alternativen?

På Transmissions nerladdningssida finns bara ett alternativ, vilket för närvarande är version 1.32. Och där står att den fungerar med 10.4.11.

Jo, det finns ju visserligen också en sida med äldre versioner, och där är många... men om det nu står att den senaste funkar med 10.4.11, så behöver du ju inte bry dig om alla dessa.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-08-18 15:13

På senare tid tycker jag att även Transmission blivit segt. Kanske mest att den snor bandbrädd. Även om man bara laddar ner i typ 200 kbs (kan komma upp i ca 1,50 Mbs) så går det så segt att vanlig surfning går slött. Varför? Är det en inställnigsgrej?

Ursprungligen av Hallon:

På senare tid tycker jag att även Transmission blivit segt. Kanske mest att den snor bandbrädd. Även om man bara laddar ner i typ 200 kbs (kan komma upp i ca 1,50 Mbs) så går det så segt att vanlig surfning går slött. Varför? Är det en inställnigsgrej?

Testa att strypa uppladdningen något. Om din upphastighet är helt maxad så kommer responsen i program som kräver många anrop ta märkbart stryk, därbland webbläsare.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-08-13 19:09

Har du pluginen Auto Speed installerad i Azureus? Avaktivera i så fall den.

svar

Ursprungligen av Gunnar B:

Har du pluginen Auto Speed installerad i Azureus? Avaktivera i så fall den.

Jag provade men det hjälpte inte jag tror felet liger annanstans.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-13 19:17

några speciella settings att tänka på? ladda ner samma torrent som innan gick upp i 600-700 hr och den höll sig kring 30... sen ner till 0,1

Jag trodde det var något fel också, att jag inte fick tillräckligt med bandbredd eller något, men sedan provade jag ladda ner saker där det var över 1000 seeders och då syns det att det fungerar.

Bandbredden du får är förmodligen korrekt beroende på aktuella förhållanden. Kryssa för auto speed eller vad det heter så fixar Azerus det där själv.

azureus har fantastisk bra kvalite men är otroligt lång samt! När filmen startas eller laddas.
Man orkar inte vänta så länge både på att starta och spara. Vad är meningem med detta?
Värför är existerar program på detta sätt.....Jag skulle ge folk bättre version med snabbare
möjligheter !!!!

  • Oregistrerad
  • 2008-08-17 00:45
Ursprungligen av krabe_777:

azureus har fantastisk bra kvalite men är otroligt lång samt! När filmen startas eller laddas.
Man orkar inte vänta så länge både på att starta och spara. Vad är meningem med detta?
Värför är existerar program på detta sätt.....Jag skulle ge folk bättre version med snabbare
möjligheter !!!!

Detta har inget med BT klienten o göra. Alla klienter har en lite lägre uppstart då det bygger på ratio, tillgängliga Seedare och vad du har för uppkoppling.

Desto snabbare du seedar av materialet desto snabbare kan du tanka. Men det går naturligtvis inte i början då du inte har något att seeda, samt desto långsammare upload du har desto längre tid tar det.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2008-08-18 20:10

Upplever samma problem som du Hallon men jag kör med Vuze (azureus) när jag startar azureus så är det i stort sätt omöjligt att få safari att ladda. även andra program som apple store och andra internet processer segar sjukt mycket. så fort jag stänger av azureus så fungerar allt som normalt igen. mycket konstigt. någon som har en lösning?

1
Bevaka tråden