Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tid för att synca en mobil hemmamapp?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ungefär hur länge tar det för er andra att synca en mobil hemmamapp, vid in och utloggning när inte speciellt många filer ändrats.

Tänkte mest på genomgången av alla filer. Tycker det är lite slött här och funderar på om det är serverprestandan som är flaskhalsen eller om det är slött oavsett..

Säg en hemmamapp på ca 8gb som exempel..

Ingen som använder mobila hemmamappar? En höft kan man väl ge? 10 sek eller 2 minuter?

Edit: Testade nu att logga in en användare. Mappstorlek som ovan, drygt 2 minuter.. Men det brukar även ta längre tid.. Tycker det är för länge.

Senast redigerat 2008-08-13 16:16
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-08-14 08:45
Ursprungligen av Johan S:

Ingen som använder mobila hemmamappar? En höft kan man väl ge? 10 sek eller 2 minuter?

Edit: Testade nu att logga in en användare. Mappstorlek som ovan, drygt 2 minuter.. Men det brukar även ta längre tid.. Tycker det är för länge.

Litet nätverk mot Xserrve, 15 sek....

Kan ju tillägga att i syncen ovan är det inget som har ändrats utan endast en genomgång av filerna.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-08-13 17:33

2min är väl ganska normalt från min erfarenhet.
Oftast är det inte själva syncandet som tar tid utan att båda hemmamapparna, den lokala och den på servern skall jämföras mot varandra.
Det tiden verkar oberoende av om det är via WLAN eller trådat.

Nu har jag labbat lite mera med detta och provat "Server side file tracking for mobile users" som finns i 10.5.

Synctiden på en hemmamapp under 10.4 server låg på ca 4 minuter. Samma hemmamapp på 10.5 server med funktionen ovan syncar på 13 sekunder

Very nice.

TIden det tar en starkt beroende på antalet filer i hemmappen, mer än deras storlek. Jag har haft problem med att få "Server side file tracking for mobile users" att fungera som utlovat. Roligt att det tycks fungera för dig...

Fungera är ett starkt ord Har bara testat det i labbmiljö än. Vad är det som inte funkar för dig?

1
Bevaka tråden