Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synca iPhone mot material köpt genom flera itunes konton

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är iphone'n låst till enbart ett iTunes konto i taget? Tidigare iPodar har jag kunnat synca med material köpt genom olika itunes konton. Detta pga att utbudet på musik är mycket bättre i amerikanska itunes.
Igår fick jag idéen att det borde kunna gå med applikationer nedladdade med mitt amerikanska itunes. Detta verkar tyvärr inte fungera, jag får något kryptiskt felmeddelande när jag syncroniserar.

Har apple infört nya begränsningar i och med iphone? Hur bär jag mig i sådant fall åt att koppla om min Iphone till mitt amerikanska konto?

Jag har Googles program från amerikanska App Store, inga problem vid här synkronisering tillsammans med program nerladdade från svenska App Store. Dock så intstallerade jag in den för någon vecka sedan, om det hänt något sedan dess vet jag inte.

Det går väl inte att koppla om en Iphone mellan olika konton (svenska och amerikanska) ? Det är i iTunes som du måste koppla om kontona. Pröva att gå in på det amerikanska kontot, kolla att appsen finns noterade och synkronisera därifrån.

Vad säger felmeddelandet? Är det program från det amerikanska kontot eller från det svenska som inte synkas?

Ursprungligen av KaRo:

Det går väl inte att koppla om en Iphone mellan olika konton (svenska och amerikanska) ? Det är i iTunes som du måste koppla om kontona. Pröva att gå in på det amerikanska kontot, kolla att appsen finns noterade och synkronisera därifrån.

Oavsett om programmen är nerladdade från ett svenskt eller amerikanskt App Store-konto så hamnar de under Progam i iTunes. Programmet är bundet till ett konto, men en iPhone/touch kan hantera media från flera samtidigt. Har åtminstone funkat bra för mig

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-08-13 16:06

Japp, funkar för mig också. Inga problem

Jag har både svenska och amerikanska program på min iPhone, funkar fint :D. vad är det för felmedelande?
Om du är inloggad på amerikanska på itunes och sen syncar så får du ju den amerikanska appstoren på iPhonen så kan du installera direkt via telefonen, om det nu inte funkar att synca över program.

Det var så enkelt som att min dator inte var auktoriserad mot det amerikanska kontot trots att jag registrerade det från samma dator 20 min innan. Efter jag auktoriserade manuellt (2/5 datorer stod det trots att jag bara använt en) så fungerade det!

Itunes och alla dess buggar...

Tack för era svar!

1
Bevaka tråden