Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

T68i

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-02-25 01:12

Varför säljs det så många T68i på annonsplatserna????
Är den kass eller???

Den är super, tycker jag. Bättre telefon finns inte idag. Anledningen till att de säljer den är kanske att deras bindningstid gått ut och de vill tjäna lite pengar och binda sig på en ny telefon. Eller så vill de köpa en P800. Det skall jag göra men jag skall behålla min T68 som "gåbort telefon".

Köp en T68, du kommer inte att bli besviken.

jag är ju inbiten Nokian. Hur klarar jag en switch tror du?
Nästa nalle räknar jag blir en 63101 eller dess uppföljare. Varför ska jag gå över till den märka sidan?

Har eriksson verkligen lärt sig att göra användarvänliga och intuitiva menysystem?

jag menar ´mörka´ sidan...

Kan ju även bero på att den är seg som sirap o många funktioner suger håååååååårt... har en själv, inte full så lycklig ägare som ovanstående.

nu blev jag lite osäker på vilken lur du menar är seg.
6310i eller t68

Han syftar nog på T68i gissar jag. Den upplever många som seg.

  • Avstängd
  • International user
  • 2003-02-25 17:17
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Han syftar nog på T68i gissar jag. Den upplever många som seg.

Inte jag!

Jag är helnöjd med min T68i. Jag har just nu möjlighet att byta ut den mot vad som helst men känner inte till någonting bättre.

+ Snygg
+ Liten
+ Har all teknik som finns, praktiskt taget
+ Bra, tydlig display
+ Genomtänkt menysystem, som man kan customiza
+ Fungerar PERFEKT med Mac OS X. Det finns ingenting på PC-sidan som fungerar i närheten så bra som T68i+iSync+Bluetooth. Dessutom är det iskallt att sitta i soffan och fjärrstyra DivX spelaren med mobilen.

- Inga polyfoniska ringsignaler. Min sambo har en apfräck version av Light my Fire som ringsignal.

En T300 med bluetooth vore ett lyckat drag.

Ciryon

[ 25. februari 2003, 17:40: Meddelandet ändrat av: Ciryon ]

Är oxo asnöjd med min T68i oxo... Den bästa mobil jag någonsin haft. Visst kan vissa saker kännas segt men jag gillar menysystemt bättre än Nokias. Smaksak iofs....

Sen så funkar den klockrent med OS X och iSync och med min Palm

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: screwpull:
Är oxo asnöjd med min T68i oxo... Den bästa mobil jag någonsin haft. Visst kan vissa saker kännas segt men jag gillar menysystemt bättre än Nokias. Smaksak iofs....

Sen så funkar den klockrent med OS X och iSync och med min Palm

Har ni som upplever seghet senaste mjukvaran?, Bara undrade för min har bara blivit snabbare för varje upppdatering, Kanon!

När jag köpte min T68m (som den heter, innan den blev till en "i") så var det firmware R2 och den var otroligt seg och hade inte MMS delen med. Allt var segt speciellt SMS skrivandet. Men med varje uppdatering har det blivit snabbare och stabilare och nu är jag uppe i R5. Nyaste är väl R6 så man får väl uppdatera kanske.....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-09 16:40

Hej!
Jag köpte en t86i igår. Har ingen aning om vilken version av operativet jag har iden? Hur tar man reda på det? Och var hittar man uppdateringar?

Tryck "*" på knappsatsen sedan joystick höger följt av "*", sedan joystick vänster två ggr, "*" joystick vänster, "*" Sedan väljer "programvaruinformation" (tror jag, har ingen T68 nu)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-09 17:19

Tack för snabbt svar! Inte helt rätt dock. Hittade rätt sekvens på http://www.howardchui.com/

To check the firmware version on your T68, press > * < < * < *, then go to Service Info, then SW information.

Vilka sidor rekommenderas för att lära sig mer om t68i funktioner? Och den i kombination med OSX?

Det finns många sidor tidigare här i forumet på 99.mac om du kollar bakåt i tiden. Dessutom har du ju
esato.com där du även kan ladda hem en del saker till din lur.

  • Medlem
  • 2003-03-10 00:57

Hvor mye koster det å oppgradere programvareni telefonen da?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Stig:
Hvor mye koster det å oppgradere programvareni telefonen da?

Det ska vara helt gratis. Men vissa servicestället tar trots det ut en avgift, på någon hundring.

/M

  • Medlem
  • 2003-03-10 11:15

Oxå supernöjd ägare till t68i.

Har en T65:a någon som vill sälja en T68:a billigt?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Martin Belak:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Stig:
Hvor mye koster det å oppgradere programvareni telefonen da?

Det ska vara helt gratis. Men vissa servicestället tar trots det ut en avgift, på någon hundring.

/M

250kr ska de har här i stan. Trots att det aldrig är folk i butiken och det tar dem ca 5 min. Snåla as. Finns bara 1 ställe där de kan göra det direkt. På alla andra skickar de iväg telefonen.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2003-03-10 13:27
Citat:

citera:250kr ska de har här i stan. Trots att det aldrig är folk i butiken och det tar dem ca 5 min. Snåla as. Finns bara 1 ställe där de kan göra det direkt. På alla andra skickar de iväg telefonen.

Det tar i alla fall minst 20min, fast det ska vara gratis så länge du har garanti kvar. Ring Ericsson så de får styra upp det lite
Jag lämnade in en T68i på service en gång och det tog _väldigt_ lång tid innan jag fick tillbaka den, service firman (Anovo) hade den i kö osv men efter att ha ringt till Ericsson så flyttades telefonen fram i kön och sen hade jag den hos mig igen efter 2 dagar

[ 10. mars 2003, 13:29: Meddelandet ändrat av: maccis ]

1
Bevaka tråden