Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MS Office 2008 12.1.2 och MS Office 2004 11.5.1 släppt (2008-08-12)

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-12 22:13

This update contains several improvements to enhance stability and performance. In addition, this update includes fixes for vulnerabilities that an attacker can use to overwrite the contents of your computer's memory with malicious code.

Description of the Microsoft Office 2008 for Mac 12.1.2 Update

Description of the Microsoft Office 2004 for Mac 11.5.1 Update

Senast redigerat 2008-08-13 09:15
  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-08-13 00:21

Får det vanliga felmeddelandet att den inte hittar någon volym med programvaran på ><

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-13 09:48
Ursprungligen av ledin:

Får det vanliga felmeddelandet att den inte hittar någon volym med programvaran på ><

Ta bort Office 2008 & installera om på nytt & sedan alla uppdateringar i ett svep så köper den det.

// H

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-08-13 10:44
Ursprungligen av Sapoj:

Ta bort Office 2008 & installera om på nytt & sedan alla uppdateringar i ett svep så köper den det.

// H

Naa orkar inte Väntar och ser om den dyker upp i autoupdate nån gång...

Ursprungligen av ledin:

Får det vanliga felmeddelandet att den inte hittar någon volym med programvaran på ><

Exakt samma jag får på en helt nyinstallerad Office 2008 så säger 12.1.2 att den inte hittar någon volym. Verkar funka på varannan ungefär. På min burk funkade det på en annans men inte på den tredjes.

Finns det något sätt att komma runt detta utan att installera om det?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-13 02:17
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Exakt samma jag får på en helt nyinstallerad Office 2008 så säger 12.1.2 att den inte hittar någon volym. Verkar funka på varannan ungefär. På min burk funkade det på en annans men inte på den tredjes.

Finns det något sätt att komma runt detta utan att installera om det?

Uppdaterade 12.1.1 och 12.1.2 igår, och det var ganska buggigt men gick tillslut. När den letar efter volymer är alla grå, Sedan visas volymen med Office markerad. Om jag då med en gång tryckte "Fortsätt" så gick det, men om jag väntade en stund med att trycka "fortsätt" (för att jag pysslat med annat medan den letade), ja då gick inte installeraren vidare utan låste sig.

Vet inte om det verkligen var tricket, i så fall en märklig "timing-bugg". men det funka till slut...

(G4:a med 10.5.4, både Office 2004 och 2008 installerat)

Ursprungligen av IngoX:

Uppdaterade 12.1.1 och 12.1.2 igår, och det var ganska buggigt men gick tillslut. När den letar efter volymer är alla grå, Sedan visas volymen med Office markerad. Om jag då med en gång tryckte "Fortsätt" så gick det, men om jag väntade en stund med att trycka "fortsätt" (för att jag pysslat med annat medan den letade), ja då gick inte installeraren vidare utan låste sig.

Vet inte om det verkligen var tricket, i så fall en märklig "timing-bugg". men det funka till slut...

(G4:a med 10.5.4, både Office 2004 och 2008 installerat)

Får testa det då, enl Microsoft själva ska man kunna välja installationsplats själv och då peka ut sin 2008 installation. Men det går bara i 12.1.11 inte i 12.1.2.
Suck. Hur svårt kan det vara att bygga en uppdaterare som fungerar?

Jag har haft denna update länge (12.1.2)...den kom väl för ett bra tag sedan? Nu blir jag förvirrad...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-12 12:57

tråden är ju från den 12/8 så inte så konstigt

Aha...såg det nu...:">

Ursprungligen av Tangen:

tråden är ju från den 12/8 så inte så konstigt

Trots det har jag problem. Ville inte starta en ny tråd när det fanns en gammal om samma sak.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-09-13 12:30

Det verkar ju inte bara vara office-paketet som krånglar så här, för en gång när jag skulle installera om safari så gick det inte eftersom installationsprogrammet inte kunde hitta en volym med 10.5.2 (hade 10.5.4 då)

1
Bevaka tråden