Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokias första 3G-lur; 6650

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag lanserade Nokia sin första telefon för tredje generationens mobiltelefoni, 3G.
Enligt rykten skulle telefonen få modellbeteckningen 6650, detta bekräftades under dagens presskonferens i Helsingfors.

Telefonen kan användas i det vanliga GSM nätet (900 & 1800) samt i det kommande 3G nätet (WCDMA/UMTS).

Telefonen är utrustad med en kamera, som kan ta både still och rörliga bilder. Den maximala upplösningen är 640x480 pix.

Övriga funktioner:
Wap 1.2.1
Blueooth
Polyfoniska ringsignaler
IR-port
7 MB minne
Färgskärm (4096 färger)

Stor bild på Nokia 6650

Mer information om Nokia 6650.

Nokia 6650 har linsskydd för kameran, något som Ericsson P800 saknar.

/M

[ 26 September 2002, 14:09: Meddelandet ändrat av: - Martin - ]

Vad tycker ni, är den...
...ful
...snygg
eller
...fulsnygg?

/M

Hmm, man kan ju undra varför den har utanpåliggande antenn? Trodde inte man skulle få se det på en Nokia igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-26 16:22

Jag gillar den! Den är elegant och smäcker (trots antennen) och ren i linjerna. Inga "fåniga babyfärger" så långt man kan se...och den verkar, framförallt , vara fullproppad med bra funktionalitet. Hoppas nu bara att man har fullständig Bluetooth och inga andra kompromisser... Det här är klart en företagstelefon och därför inget direkt "popigt" utseende, men med tanke på hur 7650 skiljer sig från mängden så hade man kanske förväntat sig mer åt det hållet. En joystick utan knappsats - tack!

Såg att de också passade på att lansera ett nytt trådlöst headset. Nice!

  • Medlem
  • 2002-09-26 16:28

Mycket ´clean´ design. Snygg, antennen kunde de gärna ha skippat. Jag gillar min nokia just för att den inte har någn antenn. (Hoppas det finns en bra förklaring till varför de har det).

ser ok ut, men vikten .. hallå? skall jag ha den vikten att släpa runt på vill jag har mycket större skärm och PDA funktioner.. svagt.. .Yttre antenn, ja trodde det var finito med det. Får ut å testa den för att se vad den egentligen är. Men vikten och stödet för ett icke befintligt 3G lockar inte inte extra mycket precis.
knappt Godkännd...
MEN Nokia var först och tar sitt förbannde ansvar som nummer ett spelare på marknaden, mer än så är denna telefon inte verkar det som

  • Medlem
  • 2002-09-26 19:37
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Martin -:
Vad tycker ni, är den...
...ful
...snygg
eller
...fulsnygg?

/M

ful

fast jag är ju ericssonanhängare

Underbar samtalstid.. 2 tim 40 min...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-26 20:25

Jag tycker den ser normal ut, inget speciellt...

Enligt Nokia är det visst den sista telefonen med "extern" antenn. Samlarvärde. knappast

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-26 20:27

Fast kanske man sitter med en sådan om 15 år och förundras över tingesten och tidens flykt, precis som den gamla Macintosh Plus som nyligen landade i min lägenhet...

  • Oregistrerad
  • 2002-09-27 11:12

Företagstelefon. Så tänkte jag då jag såg den. Ogillar antennen, men annars strikt och helt ok. SyncML?

1
Bevaka tråden