Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Deleta kontakter på SIM-kort i en T68i?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2002-12-12 09:24

Har börjat använda Mobilesync för att synka T68ans addressbok mot datorn. Efter överföring till datorn och uppstädning av alla kontakter vill jag nu radera allt på luren inkl. SIM-kortet innan jag synkar tillbaks.

Det verkar dock inte finnas ngt sätt att radera SIM-kortet med en T68a (Nokia fixar ju det). Kan det verkligen stämma?

Såg kommandot "Delete all" men det kräver en "Phone Lock Code". Jag kollade bland mina papper och jag kan inte hitta ngn kod... har min ÅF missat det?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mattan:
Har börjat använda Mobilesync för att synka T68ans addressbok mot datorn. Efter överföring till datorn och uppstädning av alla kontakter vill jag nu radera allt på luren inkl. SIM-kortet innan jag synkar tillbaks.

Det verkar dock inte finnas ngt sätt att radera SIM-kortet med en T68a (Nokia fixar ju det). Kan det verkligen stämma?

Såg kommandot "Delete all" men det kräver en "Phone Lock Code". Jag kollade bland mina papper och jag kan inte hitta ngn kod... har min ÅF missat det?

Prova skriv in 0000 som phone lock code.

Ciryon

  • Medlem
  • International user
  • 2002-12-12 09:46

Tack, Ciryon! Det funkade!

(kommandot raderar dock inte kontakter på SIM-kortet)

Jag tänker inte testa på min egen, men kan det vara så att du raderar sim-posterna om du kopierar telefonnummer till kortet när telefonens adressbok är tom?

1
Bevaka tråden